Co trzecia firma w Polsce nie ma strony www

i

Autor: Shutterstock

Co trzecia firma w Polsce nie ma swojej strony internetowej

2016-11-04 12:42

Aż 35 proc. firm w Polsce nie posiada własnej strony WWW. Wynik ten plasuje nasz kraj w ogonie Europy – lepiej od nas wypadają aż 22 europejskie państwa. Jedną z przyczyn tego stanu rzeczy są zawyżone koszty utrzymania serwisów internetowych na polskim rynku. Jak wynika z badania firmy dhosting.pl, połowa firm przepłaca za to co najmniej o 30 proc.

Jak wynika z danych Eurostatu, Polska zajmuje 23 miejsce w Europie pod względem liczby stron internetowych w firmach – posiada ją 65 proc. przedsiębiorstw działających w kraju. Dla porównania, w Finlandii swój internetowy serwis ma 95 proc. firm, w Danii 92 proc. a w Niemczech 87 proc. Wyprzedzają nas pod tym względem także nasi południowi sąsiedzi Czesi i Słowacy (po 83 proc.), a także Litwini (77 proc.).

Od pięciu lat nic się nie zmienia
Wynik Polski nie napawa optymizmem, a co gorsza nie zmienia się on od ponad pięciu lat – od 2010 r. nie dokonaliśmy pod względem „internetyzacji" firm żadnego postępu. Z czego wynika owa stagnacja? Badanie przeprowadzone przez dhosting.pl na 500 firmowych stronach pokazało, że jednym z jej powodów są zawyżone koszty utrzymania stron internetowych na polskim rynku.

Sprawdź także: Krok po kroku. Jak założyć własną firmę

– Przeanalizowaliśmy strony internetowe należące zarówno do małych firm, jak i sklepów internetowych, które doświadczają szczytów sprzedażowych. Okazało się, że zdecydowana większość z nich płaci za utrzymanie strony WWW więcej niż powinna. Różnice sięgają niekiedy nawet kilkuset procent w porównaniu do sytuacji, w której firmy płaciłyby za rzeczywiste wykorzystanie mocy obliczeniowej niezbędnej do tego, by strona WWW działała poprawnie – tłumaczy Rafał Kuśmider z dhosting.pl.

Czemu firmy przepłacają za hosting?
„Wbrew pozorom jest to dość łatwe do wytłumaczenia – klienci na ogół nie dysponują technologiczną wiedzą, co wykorzystują dostawcy usług hostingowych – albo zawyżają ceny, albo proponują usługi relatywnie tanie, ale ograniczone niskimi limitami" – czytamy w komunikacie autorów badania.

Czytaj też: Ile kosztuje rozkręcenie biznesu?

– W dobie chmury obliczeniowej normą powinno być rozliczanie usług w zależności od ich rzeczywistego wykorzystania. Skoro płacimy za prąd czy wodę w zależności od jej zużycia, to dokładnie w ten sam sposób dostawcy nowych technologii powinni rozliczać klientów. Jeśli stronę firmy odwiedza więcej osób, to powinna ona płacić więcej za jej utrzymanie niż ta, której witrynę klienci odwiedzają raz na jakiś czas – zwraca uwagę ekspert dhosting.pl.

Źródło: dhosting.pl

Jak wynika z danych Eurostatu, Polska zajmuje 23 miejsce w Europie pod względem liczby stron internetowych w firmach – posiada ją 65 proc. przedsiębiorstw działających w kraju. Dla porównania, w Finlandii swój internetowy serwis posiada 95 proc. firm, w Danii 92 proc. a w Niemczech 87 proc. Wyprzedzają nas pod tym względem także nasi południowi sąsiedzi Czesi i Słowacy (po 83 proc.), a także Litwini (77 proc.).

Od pięciu lat nic się nie zmienia

Wynik Polski nie napawa optymizmem, a co gorsza nie zmienia się on od ponad pięciu lat – od 2010 r. nie dokonaliśmy pod względem „internetyzacji” firm żadnego postępu. Z czego wynika owa stagnacja? Badanie przeprowadzone przez dhosting.pl na 500 firmowych stronach pokazało, że jednym z jej powodów są zawyżone koszty utrzymania stron internetowych na polskim rynku.

Sprawdź także:

Przeanalizowaliśmy strony internetowe należące zarówno do małych firm, jak i sklepów internetowych, które doświadczają szczytów sprzedażowych. Okazało się, że zdecydowana większość z nich płaci za utrzymanie strony WWW więcej niż powinna. Różnice sięgają niekiedy nawet kilkuset procent w porównaniu do sytuacji, w której firmy płaciłyby za rzeczywiste wykorzystanie mocy obliczeniowej niezbędnej do tego, by strona WWW działała poprawnie – tłumaczy Rafał Kuśmider z dhosting.pl.

Czemu firmy przepłacają za hosting?

Wbrew pozorom jest to dość łatwe do wytłumaczenia – klienci na ogół nie dysponują technologiczną wiedzą, co wykorzystują dostawcy usług hostingowych – albo zawyżają ceny, albo proponują usługi relatywnie tanie, ale ograniczone niskimi limitami” – czytamy w komunikacie autorów badania.

Czytaj też:

W dobie chmury obliczeniowej normą powinno być rozliczanie usług w zależności od ich rzeczywistego wykorzystania. Skoro płacimy za prąd czy wodę w zależności od jej zużycia, to dokładnie w ten sam sposób dostawcy nowych technologii powinni rozliczać klientów. Jeśli stronę firmy odwiedza więcej osób, to powinna ona płacić więcej za jej utrzymanie niż ta, której witrynę klienci odwiedzają raz na jakiś czas – zwraca uwagę ekspert dhosting.pl.

Źródło: dhosting.pl

Najnowsze