Zamknięcie konta na LinkedIn jest stosunkowo proste. Należy kliknąć w "Ustawienia prywatności" (w zakładce "Konto i ustawienia") i kliknąć "Zarządzaj". Kolejny krok to "Zamknięcie konta w części "Subskrypcje" w karcie "Konto".
Na tym etapie pojawia się mały "haczyk" – LinkedIn chce koniecznie wiedzieć, dlaczego chcemy nasze konto zamknąć i każe wybrać jeden z podanych na liście powodów. Serwis podaje sześć opcji (kradzieży haseł nie przewidziano...).
Zobacz także: Masz konto na LinkedIn? Koniecznie zmień hasło
Jeśli wybierzemy "Członkostwo do niczego mi się nie przydaje", zobaczymy komunikat: "Możemy pomóc. Sprawdź nasze Centrum pomocy, aby uzyskać pomocne wskazówki na temat budowania dobrego profilu na LlinkedIn".
Tych, którzy postawią na "Chcę zachować prywatność", serwis zacznie "kusić" możliwościami dotyczącymi ochrony prytwatności. Osobom, które wybiorą odpowiedź "Nie chcę narażać się na niechciane kontakty" serwis zacznie współczuć ("Przykro nam, że to Ci się przydarzyło.") a potem zasugeruje, jak tego uniknąć. Użytkownik, który przetrwa to "kuszenie" i wybierze jedną z opcji musi kliknąć "Dalej", podać hasło do konta, następnie wybrać "Zamknij konto".
Czytaj również: Przereklamowany atak hakerski na banki? Związek Banków Polskich i KNF zaprzeczają
LinkedIn informuje, że jeżeli ktoś posiada konto Premium (płatne) może zrezygnowac z dostępu do niego – zachowując konto Basic, które jest bezpłatne (w ten sposób można zachować swój profil, kontakty i informacje).
Jeżeli ktoś zamknię swoje jedyne konto, straci dostęp do wszystkich kontaktów lub informacji, które dodał do konta. Jego profil nie będzie widoczny na LinkedIn. Straci też wszystkie rekomendacje i potwierdzenia umiejętności zebrane na profilu.
Trzeba też pamiętać, że już po zamknieciu konta wyszukiwarki internetowe nadal przez jakiś czas będzą wyświetlać informacje o użtkowniku w w wynikach wyszukiwania. Spowodowane jest to stosowaną przez nie metodą zbierania i aktualizowania wyszukiwanych danych.
LinkedIn to serwis społecznościowy specjalizujący się w kontakatach biznesowo-zawodowych. Został założony w 2002 r. Na całym świecie ma ok. 400 mln użytkowników.
MK