oszuści atakują

i

Autor: Shutterstock

mBank ostrzega: hakerzy mają nowy sposób na kradzież pieniędzy z konta!

2018-01-16 14:32

Cyberprzestępcy wymyślili nowy typ ataku skierowany przeciwko klientom bankowości mobilnej. Nieuważne przeczytanie SMS-a, nie tylko zatwierdzającego transakcje, lecz także od operatora komórkowego, może skutkować utratą pieniędzy z konta.

Jak informuje serwis Niebezpiecznik.pl, taka sytuacja spotkała ojca użytkownika portalu Wykop.pl. Otrzymał on niepozorną wiadomość od swojego operatora komórkowego, zawierającą informacje o przekierowaniu połączeń głosowych na nowy numer. Chwilę później w wyniku ataku z jego konta w mBanku wyprowadzono ok. 5 tys. zł.

Sprawdź także: Hakerzy sprzedają dane o klientach tych banków!

Jak doszło do ataku?
W komunikacie na swojej stronie internetowej mBank ostrzega przed takimi atakami i przedstawia ich schemat.
„W pierwszej kolejności przestępcy muszą pozyskać dane osobowe swojej ofiary (fałszywe ogłoszenia o pracę, vishing, nieuprawniony dostęp do konta pocztowego, itp.). Podszywając się pod klienta, kontaktują się z operatorem sieci w celu przekierowania połączeń przychodzących z numeru ofiary na swój numer telefonu. Kolejnym krokiem jest sparowanie aplikacji mobilnej z kontem klienta na urządzeniu należącym do przestępców poprzez podanie pozyskanych wcześniej danych osobowych oraz przechwycenie kodu autoryzacyjnego w wyniku włączonej u operatora sieci usługi przekierowania połączeń. Na końcu zaś ma miejsce kradzież środków z konta z wykorzystaniem aplikacji mobilnej w ramach ustawionych limitów" – informuje mBank.

Czytaj też: Największe oszustwa na Facebooku. Przegląd metod [WIDEO]

Jak się bronić przed takim atakiem?
mBank radzi klientom bankowości elektronicznej, aby uważnie czytali wszystkie wiadomości SMS – zarówno te przesłane od operatora o dokonaniu przekierowania lub włączeniu innych istotnych operacji, jak i bank.
Jeżeli otrzymałeś powiadomienie o włączeniu przekierowania połączeń przychodzących na inny numer telefonu lub sparowaniu aplikacji mobilnej z kontem i nie wykonywałeś tych czynności osobiście - natychmiast skontaktuj się z bankiem. Włączenie, przez osoby nieuprawnione, usługi przekierowania Twoich połączeń przychodzących na inny numer telefonu, niezwłocznie zgłoś również do operatora sieci" – czytamy w komunikacie.

Zobacz również: Hakerzy zaatakowali klientów 14 polskich banków. Sprawdź, czy nie straciłeś pieniędzy

 

Źródło: mBank.pl, Niebezpiecznik.pl

Najnowsze