Jak czytamy w komunikacie spółki, w ponad 4 600 placówkach sieci własnej Poczty Polskiej zainstalowano blisko 8000 terminali POS. Partnerem wdrożenia było konsorcjum PKO BP i eService.
Zobacz również: Aplikacja TramBus ułatwi podróż po mieście
Dotychczas na poczcie było możliwie wypłacenie gotówki za pomocą karty płatniczej, ale bezpośrednio klient nie mogą się nią posłużyć.
Klienci Poczty Polskiej bez limitów kwotowych i dodatkowych kosztów mogą płacić za usługi pocztowe, handlowe i finansowe - opłaty za rachunki, np. za gaz, prąd, opłaty podatkowe.
Terminale zapewniają także możliwość świadczenia dodatkowych usług, m.in. doładowania telefonów komórkowych, wypłaty gotówki. "W najbliższym czasie Poczta w swoich placówkach zaoferuje również możliwość dokonywania płatności mobilnych BLIK. Kolejny krokiem będzie uruchomienie dla klientów rynku e-commerce płatności kartami bezpośrednio u kuriera" - poinformowano w komunikacie.
Poczta Polska podkreśla, że uruchomienie płatności kartami wpisuje się w rządowy program rozwoju cyfrowej i bezgotówkowej gospodarki.
Spółka realizuje także projekt elektronicznego systemu potwierdzania odbioru (EPO) na potrzeby polskiego wymiaru sprawiedliwości. W jej placówkach działa już 2 tys. tzw. "signature padów" służących do rejestracji odręcznych podpisów, a listonosze dostarczają sądową korespondencję z użyciem 5 700 wielofunkcyjnych tabletów. W najbliższych tygodniach placówki finalnie zostaną wyposażone w ok. 9 tys. "signature padów", a listonosze w 20 tys. tabletów.