Założeniem ZEN jest zapewnienie konsumentom i przedsiębiorcom spokoju ducha w zarządzaniu ich pieniędzmi i transakcjami zakupowymi. Dzięki wyjątkowym korzyściom i kompleksowej ochronie to fintechowe narzędzie doskonale sprawdzi się przy zakupach, nie tylko w e-commerce, nie tylko w Polsce. Firma wprowadza swoją ofertę jednocześnie w 32 krajach Europy, zapewniając na początek obsługę w dwóch językach: polskim i angielskim.
ZOBACZ TAKŻE: Lockdown i praca zdalna. Jak zarządzać czasem i zdrowiem pracowników poprzez aplikacje
Wyjątkowe korzyści i dodatkowa ochrona
Zarówno kupujący online, jak i offline, mogą korzystać z szeregu benefitów przygotowanych dla nich przez ZEN. Jednym z nich jest ochrona zakupów w ramach pakietu ZEN Care. W razie konieczności złożenia reklamacji u sprzedawcy, ZEN zapewnia kompleksowe wsparcie, przejmując całą procedurę na siebie. Dzięki temu pieniądze użytkownika wrócą na konto w maksymalnie krótkim czasie. Klienci ZEN automatycznie otrzymują też przedłużenie o rok gwarancji producenta na zakupione produkty.
Zakupy z ZEN to również oszczędności. Dzięki ofercie cashback, natychmiastowy zwrot na konto konsumenta nawet do 15% wartości zakupów jest dostępny w ponad 100 sklepach współpracujących z ZEN, takich jak m.in. AliExpress, Booking.com, Allegro, Media Markt czy RTV Euro AGD. Aby z niego skorzystać, należy użyć specjalnie wygenerowanego linku i opłacić zakupy kartą ZEN. Innym źródłem oszczędności są karta Mastercard i wielowalutowe konto ZEN gwarantujące klientom brak prowizji za przewalutowanie, np. podczas zakupów w zagranicznych sklepach internetowych czy przy wypłatach z bankomatów na całym świecie. Dzięki takim korzyściom użytkownikom może szybko zwrócić się koszt miesięcznego abonamentu.
ZEN wyróżnia prosty, jeden z najszybszych na rynku i całkowicie zdalny proces zakładania konta. Po podaniu swoich danych osobowych i korespondencyjnych, należy wybrać jeden z kilku abonamentów, a następnie potwierdzić swoją tożsamość poprzez przesłanie zdjęcia dowodu osobistego oraz twarzy użytkownika.
Natychmiastowe płatności i ochrona przed reklamacjami dla przedsiębiorców
Oferta ZEN dla klientów biznesowych integruje konto firmowe oraz platformę płatności online, co jest rozwiązaniem wyjątkowym w skali świata. Dzięki połączeniu tych dwóch elementów przedsiębiorcy sprzedający online nie muszą korzystać z będącego branżowym standardem konta technicznego i otrzymują płatności od swoich klientów od razu po zapłacie. Platforma ZEN obsługuje też szeroki wachlarz różnych form płatności online, zapewniając konsumentom wybór i poprawiając konwersję.
Przedsiębiorcy, zarówno ci sprzedający online, jak i offline, mogą korzystać z dodatkowej ochrony dzięki brakowi reklamacji typu chargeback ze strony klientów. Standardowo w przypadku transakcji kartowych konsumenci mogą składać je u wydawcy karty, co może generować koszty po stronie sprzedawcy, ale nie dotyczy to klientów biznesowych ZEN, ponieważ fintech w całości przejmuje na siebie skutki takiej reklamacji.
SPRAWDŹ KONIECZNIE: Nowy bank w Polsce tylko dla wybranych. Jakie konta i kredyty w Revolut?
Abonament do wyboru
Swoje usługi ZEN oferuje w ramach kilku planów abonamentowych. Klientom indywidualnym dedykowane są dwa plany (miesięczny abonament w cenie 0,99 € lub 4,99 €), w skład których wchodzą karty ZEN, konto obsługujące 30 walut oraz pakiet ZEN Care. Klienci biznesowi mogą wybrać jeden z czterech planów (w cenie od 9,99 € do 499,99 € za miesiąc), dopasowany do obrotów firmy czy potrzeby częstych rozliczeń walutowych. Od każdego użytkownika ZEN pobiera miesięczną opłatę abonamentową w modelu subskrypcji, z możliwością rezygnacji w dowolnej chwili. Każdy plan abonamentowy posiada limity, w ramach których ZEN nie pobiera opłat za korzystanie ze wszystkich funkcjonalności serwisu.
ZEN dzięki prostocie i cyfrowym technologiom
ZEN zapewnia doskonałe doświadczenie użytkownika dzięki wykorzystaniu najnowszych technologii oraz przyjaznemu panelowi użytkownika. Obejmuje to intuicyjną obsługę maksymalnie uproszczonego serwisu transakcyjnego i wygodną obsługę klienta z wykorzystaniem kanałów elektronicznych. Cyfrowe innowacje dostępne dla klientów ZEN to m.in. płatności Apple Pay i Google Pay[1], wirtualne karty płatnicze Mastercard czy aplikacja mobilna. Dzięki przejrzystej ofercie oraz minimalistycznemu interfejsowi użytkownika ZEN wprowadza porządek w finansach i pomaga nad nimi zapanować.
- ZEN to akronim ‘zero effort non-bank’, a jednocześnie nawiązanie do stanu, w którym nasz klient może mieć poczucie spokoju, bezpieczeństwa i kontroli nad swoimi pieniędzmi oraz transakcjami zakupowymi. Stworzyliśmy pakiet rozwiązań, który obejmuje niedostępne nigdzie indziej korzyści oraz kompleksową ochronę, a to wszystko z zapewnieniem niskich kosztów i doskonałego doświadczenia użytkownika. Wierzę, że z taką propozycją możemy śmiało konkurować, nie tylko w Polsce, ale też na rynkach europejskich – mówi Dawid Rożek, założyciel ZEN.
Partnerem strategicznym ZEN jest Mastercard. Firma współpracuje z fintechem nie tylko w obszarze płatności, ale także zapewnia kompleksowe wsparcie, obejmujące technologiczny i biznesowy know-how, wsparcie ekspertów w zakresie rozwoju produktu i marketingu, jak również dostęp do partnerów Mastercard w Polsce i za granicą.
- Mastercard jest partnerem pierwszego wyboru dla fintechów na całym świecie. Cieszymy się, że również ZEN nas wybrał, abyśmy wspólnie rozwijali innowacyjny produkt oraz budowali strategię komunikacji i wejścia ZEN na rynek. Wierzę, że oferta ZEN, niosąca ze sobą nową wartość dla klientów, w połączeniu z silną strategią marketingową realizowaną wspólnie z Mastercard, będą źródłem sukcesu marki ZEN i jej użytkowników – mówi Raja Rajamannar, globalny dyrektor Mastercard ds. marketingu i komunikacji.
- Nasza współpraca z ZEN jest świetnym przykładem holistycznego podejścia Mastercard do fintechów. Jesteśmy z ZEN od samego początku, pomagając rozwijać produkt oraz opracować strategię wejścia na rynek. Ze swojej strony oferujemy technologię, know-how, doświadczenie i globalną skalę działania, zaś ZEN kreatywność i zwinność charakterystyczną dla fintechów. Wierzymy, że taka kompleksowa współpraca między dużymi firmami a start‑upami ma wielki potencjał tworzenia innowacji w obszarze cyfrowych płatności, zarówno dla konsumentów, jak i przedsiębiorców – mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny na Polskę, Czechy i Słowację w Mastercard Europe.