Przelewy są realizowane w czterech walutach: złotówkach, euro, funtach brytyjskich i dolarach amerykańskich do banków, które przystąpiły do inicjatywy SWIFT GPI. To duże udogodnienie dla firm, które realizują przelewy w walutach obcych w Polsce oraz przelewy do swoich zagranicznych kontrahentów nie tylko w krajach Unii Europejskiej, ale również spoza niej, np. w Azji - czytamy w komunikacie prasowym banku.
ZOBACZ TEŻ: Nowość dla klientów PKO BP. Autoryzacja przelewu jednym kliknięciem
– PKO Bank Polski konsekwentnie wspiera rozwój polskich firm na rynkach międzynarodowych. Jako jeden z nielicznych banków w Polsce proponujemy klientom korporacyjnym ten typ płatności w bankowości elektronicznej. To kolejne, po możliwości integracji rachunków bankowych narzędzie ułatwiające prowadzenie biznesu - mówi Maks Kraczkowski, wiceprezes PKO Banku Polskiego.
Dodatkową zaletą SWIFT GPI dla firmy jest otrzymywanie informacji, gdy płatność dotrze do odbiorcy, dzięki aktualizacji statusu w iPKO biznes na status „Zaksięgowana u Odbiorcy”. Taka funkcja ma duże znaczenie dla transakcji, które wymagają potwierdzenia wykonania płatności oraz w przypadku, gdy przedsiębiorca rozpoczyna współpracę z nowym kontrahentem.
SPRAWDŹ RÓWNIEŻ: Zastrzyk gotówki dla polskich klubów? PKO Bank Polski uruchamia Program Partnerski
W ostatnim czasie PKO Bank Polski jako pierwszy w Polsce udostępnił klientom korporacyjnym narzędzie, dzięki któremu firmy mogą zintegrować swoje finanse z różnych banków w serwisie iPKO biznes oraz nimi zarządzać. Zasięg usługi jest nieograniczony, co oznacza, że narzędzie może być wykorzystywane do pozyskiwania informacji i aktywnego zarządzania środkami finansowymi na rachunkach prowadzonych w bankach na całym świecie.
W drugim kwartale bieżącego roku finansowanie udzielone podmiotom gospodarczym przez PKO Bank Polski przekroczyło 100 mld zł. Tym samym grupa potwierdziła, że jest największym w Polsce bankiem korporacyjnym i inwestycyjnym. Bank obsługuje ponad 15 tysięcy klientów korporacyjnych i prawie pół miliona mniejszych firm. Siłą oferty segmentu bankowości korporacyjnej jest możliwość tworzenia kompleksowych rozwiązań, bazujących na różnorodnych produktach banku i spółek zależnych grupy (faktoringu, leasingu), odpowiadających na odmienne potrzeby firm.