Aplikacja IKO

i

Autor: materiały prasowe Aplikacja IKO

Nowości w IKO. Liczba aktywnych użytkowników przekroczyła 5,5 miliona!

2021-05-13 13:15

Liczba aktywnych aplikacji IKO przekroczyła rekordowe na polskim rynku bankowym 5,5 miliona. Jej użytkownicy posiadający smartfony z systemem Android uzyskali teraz możliwość wyboru dark mode, czyli zmiany sposobu wyświetlania ekranu z jasnego na ciemny. Popularność zyskuje też bankowanie za pomocą mówionych poleceń - od momentu uruchomienia Asystenta głosowego użytkownicy IKO przeprowadzili z nim ponad 540 tys. rozmów. Asystent głosowy w aplikacji PKO Banku Polskiego wspiera też osoby niewidome i niedowidzące - został dostosowany do współpracy z czytnikami ekranu Talkback (Android) i VoiceOver (iOS), po ich wykryciu aktywowany jest specjalny tryb zapewniający płynną obsługę głosową.

  • Liczba aktywnych aplikacji IKO przekroczyła właśnie rekordowe 5,5 miliona!

  • Użytkownicy mogą teraz korzystać z IKO w trybie dark mode, ograniczającym ilość światła emitowanego przez ekran.

  • Asystent głosowy IKO dostosowany został do współpracy z czytnikami ekranu Talkback i VoiceOver dla osób niewidomych i niedowidzących.

Nowości w aplikacji IKO

Cyfrowa bankowość PKO Banku Polskiego rozwija się dynamicznie. Aplikacja mobilna IKO bije kolejne rekordy popularności i aktywnego używania. Od ponad 8 lat liczba aktywnych aplikacji systematycznie rośnie - pierwszy milion został przekroczony w grudniu 2016 roku, potem co rok przybywało po kolejnym milionie, tak że na koniec września 2020 roku liczba ta przebiła poziom 5 mln. Na początku maja tego roku liczba ta wzrosła o kolejne 0,5 mln.

ZOBACZ: Prezes PKO Banku Polskiego odchodzi. Zbigniew Jagiełło zrezygnował po 12 latach

- 5,5 miliona aktywnych aplikacji to liczba, z której jesteśmy dumni, ale też jest to dla nas zobowiązanie żeby w dalszym ciągu rozwijać IKO i dostarczać użytkownikom nowe funkcje i udogodnienia. Cały czas ewolucyjnie udoskonalamy aplikację, wsłuchując się w głosy klientów. Ich dobre oceny i ich aktywność w IKO są dowodami, że bankowanie w smartfonie jest i będzie jednym z głównych filarów przekształcania się PKO Banku Polskiego w platformę technologiczną z usługami finansowymi – podkreśla Łukasz Kuc, dyrektor Biura Kanałów Cyfrowych.

Ranking sklepów internetowych. Które z nich cieszą się największą popularnością?

W ciągu ponad 8 lat użytkownicy wykonali za pomocą IKO 768 mln transakcji na łączną kwotę 212 mld zł. Od momentu uruchomienia IKO w marcu 2013 roku, użytkownicy logowali się do aplikacji w sumie prawie 3,4 mld razy. Najnowszym udogodnieniem w IKO jest wprowadzony właśnie tryb ciemny (dark mode). PKO Bank Polski jest pierwszym spośród banków na polskim rynku, który wprowadził taki tryb w aplikacji mobilnej. Jest to możliwość zmiany sposobu wyświetlania ekranu z jasnego na ciemny. Zamiast prezentować na ekranie smartfona teksty w ciemnych kolorach na jasnym tle, wyświetlane mogą być jasnokolorowe teksty na ciemnokolorowym tle.

Tryb ciemny ogranicza ilość światła emitowanego przez ekran telefonu przy zachowaniu odpowiedniego kontrastu i czytelności. W przypadku niektórych smartfonów może przyczyniać się również do oszczędzania baterii. Użytkownicy IKO mogą włączyć w ustawieniach aplikacji jasny lub ciemny motyw na stałe lub tryb automatyczny, który zmienia się zgodnie z ustawieniami w telefonie. Funkcja dostępna jest dla użytkowników korzystających ze smartfonów z systemem Android, w najbliższym czasie będzie też wprowadzona dla urządzeń z systemem iOS.

Asystent głosowy z udogodnieniami dla osób niewidomych i niedowidzących

Osoby niewidome i niedowidzące mogą teraz wygodniej korzystać z Asystenta głosowego IKO. Został on dostosowany do współpracy z czytnikami ekranu Talkback (Android) i VoiceOver (iOS). To programy, które ułatwiają osobom niepełnosprawnym interakcję z urządzeniami mobilnymi, dzięki odczytywaniu tekstów, które pojawiają się na ekranie. W przypadku wykrycia aktywnego czytnika ekranu, uruchamiany jest specjalny tryb Asystenta zapewniający płynną obsługę głosową - czytnik służy w takim przypadku do nawigacji i odczytywania niektórych elementów wyświetlonych na ekranie np. gdy pojawia klawiatura do potwierdzenia transakcji kodem PIN. Na początek wyświetlany jest również ekran informacyjny, wyjaśniający uruchomienie i zasady współpracy Asystenta z czytnikiem.

Asystent głosowy został udostępniony w aplikacji mobilnej IKO prawie rok temu. Przy jego pomocy można za pomocą mówionych lub pisanych poleceń m.in.: zrobić przelew zwykły do odbiorcy zdefiniowanego lub na numer konta, zrobić przelew na telefon, sprawdzić stan konta, przeszukać historię konta, doładować telefon, zapłacić BLIKIEM, spłacić kartę kredytową lub zmienić limity transakcyjne na karcie.W sumie Asystent głosowy IKO rozumie obecnie 250 tematów rozmów. Od momentu uruchomienia przeprowadził już ponad 540 tys. dialogów z klientami. Odnotowano w nim też ponad 1,1 mln wypowiedzi użytkowników. Wspieranych przez Asystenta funkcji będzie stopniowo przybywać. Jest on stale rozwijany i douczany, a jeśli czegoś nie może obecnie wykonać to przenosi użytkownika do miejsca w IKO, gdzie wykona on daną operację samodzielnie.

Najnowsze