Puls Innowacji przytacza wyniki badań na temat zagranicznych zakupów Polaków, którzy robią zakupy online. 77 proc. internautów kupujących online sięga po asortyment z zagranicy. Na większość decyzji zakupowych tego typu klientów wpływa brak dostępności towaru w polskich sklepach. Jednocześnie aż 71 proc. osób kupujących w Chinach wybiera ten kraj ze względu na niskie ceny, a popularność Państwa Środka wśród polskich nabywców rośnie. Respondenci wskazują również na wyższą jakość towarów kupowanych za granicą.
77 proc. polskich e-konsumentów kupuje w zagranicznych sklepach internetowych. Raport PayPal: https://t.co/0CMk7dYEVr #ecommerce
— Anna Bełcik (@annabelcik) 24 sierpnia 2016
Najczęściej kupujemy w zagranicznych sklepach internetowych ubrania (38 proc. ankietowanych), elektronikę (20 proc.) oraz wyroby jubilerskie i zegarki (17 proc.). Dużą popularnością cieszą się również bilety (37 proc. kupujących) i artykuły spożywcze (17 proc. respondentów).
Przeczytaj również: Przerób zegarek na smartwatcha i płać bezstykowo za zakupy!
Nie bez znaczenia dla polskich konsumentów pozostaje sposób płatności. Nabywcy z Polski cenią sobie wygodę (44 proc. klientów), bezpieczeństwo (38 proc.) i szybkość realizacji transakcji (34 proc.). Polacy nie tylko kupują online, ale także sprzedają w internecie własne wyroby i niepotrzebne im przedmioty. W 2015 r. 11 proc. badanych internautów zarobiło wskutek transakcji, której przedmiotem było rękodzieło. Co trzeci Polak (35 proc.) zbył przez internet przedmiot, którego nie potrzebował.
Oprac. na podst. pulsinnowacji.pb.pl, gfk.netpr.pl, twitter.com