W czterech typach laptopów marki Lenovo, które zostały wyprodukowane między grudniem 2016 r. a październikiem 2017 r., stwierdzono poważną wadę konstrukcyjną. Producent Lenovo w USA apeluje, aby posiadacze ThinkPad X1 Carbon 5th Gen, modeli: 20HQ, 20HR, 20K3 i 20K4, zwrócili się do oficjalnego serwisu. W wyżej wymienionych urządzeniach zainstalowano wadliwe układy chłodzenia – poinformował serwis spidersweb.pl. Korzystanie z modeli Lenovo ThinkPad X1 Carbon piątej generacji grozi samozapłonem. Usterka występuje również w Polsce.
Zobacz: Groźne zabawki zalały polski rynek. Mogą wywoływać okropne powikłania
12 lutego skontaktowaliśmy się ze spółką Lenovo Polska, aby uzyskać dodatkowe informacje o felernych laptopach. Obsługa klienta potwierdziła, że stwierdzono wadę w jednej partii urządzeń ThinkPad X1 Carbon. Akcję wymiany wadliwego sprzętu uruchomiono już zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i w Polsce. Na polskiej stronie producenta nie pojawił się jednak żaden komunikat ostrzegający o niebezpieczeństwie.
Polecamy: Wycofują z obiegu ten lek. Wykryta wada dozownika może spowodować śmierć
Aby sprawdzić, czy korzystanie z laptopa Lenovo jest bezpieczne, polska obsługa klienta radzi wejść na stronę support.lenovo.com. Dopiero po wpisaniu w wyszukiwarce numeru seryjnego i konkretnego typu komputera użytkownik może sprawdzić, czy jego laptop jest sprawny. Jeżeli internauta poda dane wadliwego sprzętu, znajdzie komunikat informujący o możliwości dokonania bezpłatnego przeglądu urządzenia.
Może cię zainteresować: Zwrot towaru. Wszystko, co musisz wiedzieć o reklamacji i rękojmi
Dodatkowych informacji na temat produktów Lenovo można zasięgnąć również telefonicznie, od poniedziałku do piątku, od godz. 9.00 do godz. 18.00 pod numerami telefonów: +48-22-295-4950 lub +48-22-116-8656 (laptopy i tablety obrandowane logiem Think), pod numerem +48-22-878-6999 (ThinkStation i ThinkServer), przez formularz dostępny na stronie producenta.
Obsługa Lenovo Polska radzi, aby posiadacze wadliwych modeli „natychmiast zaprzestali ich użytkowania", ponieważ w przeciwnym razie „może dojść do samozapłonu". Właściciele komputerów, które mogą być wadliwe, powinni skontaktować się z obsługą klienta lub serwisem Lenovo. Jeżeli klient jest właścicielem laptopa z wadliwej serii, pracownik Lenovo Polska może umówić u niego wizytę technika. Istnieje też możliwość odwiedzenia serwisu Lenovo osobiście.
Oprac. na podst. spidersweb.pl, support.lenovo.com