W tym roku o Festiwalu w Opolu mówiło się głośniej niż zwykle, bowiem zamieszanie wokół jego organizacji doprowadziło do tego, że wydarzenie najpierw odwołano, by później zdecydować, że zostanie przeniesione do innego miasta. Ostatecznie jednodniowy koncert, który odbył się w Kielcach nie spotkał się z dużym zainteresowaniem widzów, a władze Telewizji Polskiej doszły do porozumienia z prezydentem miasta Opole, Arkadiuszem Wiśniewskim i przeniosły 54. KFPP na wrzesień.
Wcześniejsza umowa pomiędzy miastem a TVP była jednak znacznie korzystniejsza niż obecna: w poprzedniej jej wersji to Opole miało dać na organizację 1,2 mln złotych. Teraz nie da ani grosza, a całość pokrywa publiczny nadawca, bowiem jak potwierdziło nam Biuro Prasowe spółki, TVP jest wyłącznym organizatorem wydarzenia.
Wiceprezes Telewizji Polskiej, Maciej Stanecki w wywiadzie opublikowanym na portalu Superbiz.pl w maju, powiedział: „ (...) Opole nie partycypuje w kosztach organizacji, a my zorganizujemy festiwal taniej niż w poprzednich latach. Natomiast skala przedsięwzięcia, liczba artystów i ich dorobek przekonają widzów, że festiwal nic na tym nie stracił. (...)"
Zobacz także: Spowiedź Staneckiego. Wiceprezes TVP szczerze o finansach telewizji publicznej [WYWIAD]
Całkowite koszty, jakie poniesie telewizja, choć niższe niż w poprzednich latach są tajemnicą handlową spółki. Spytaliśmy jednak Narodowe Centrum Polskiej Piosenki, które zarządza amfiteatrem, ile TVP zapłaci za wynajem obiektu. Wbrew pozorom nie są to zawrotne kwoty sięgające setek tysięcy złotych.
„Do zadań Narodowego Centrum Polskiej Piosenki w tym roku należy udostępnienie amfiteatru wraz z garderobami a także sprzątanie obiektu i pokrycie kosztów energii elektrycznej. Koszt wynajmu amfiteatru dla sektora publicznego zgodnie z cennikiem dostępnym na stronie NCPP wynosi 3500 netto za każdy dzień realizacji. W kwocie tej zawarte są usługi udostępnienia garderoby, sprzątania i energii elektrycznej. TVP rozlicza się z nami na podstawie standardowego cennika" - powiedział nam Rafał Poliwoda, dyrektor Narodowego Centrum Polskiej Piosenki.
Do kwoty nie dolicza się żadnych dodatkowych kosztów. Zarówno ekrany LED jak i nagłośnienie instalowane jest przez firmy zewnętrzne na zlecenie TVP. Jak łatwo więc obliczyć, Telewizja Polska za wynajem amfiteatru i związane z tym pokrycie kosztów sprzątania i rachunków zapłaci za trzy dni festiwalu ok. 12 915 złotych.
Przeczytaj także: NASZ NEWS: 800 mln zł dla TVP. Znamy szczegóły pożyczki. Weksel in blanco
Biuro Prasowe TVP pytane również o prognozy przychodów z reklam, które będą emitowane w czasie festiwalu odpowiedziało, że „ nie ujawnia przychodów reklamowych pojedynczych wydarzeń, jednak może potwierdzić, że mimo podniesienia cen reklam średnio o 8 proc. w stosunku do zaplanowanych bloków w czerwcu, festiwal cieszy się sporą popularnością wśród reklamodawców."
54. KFPP rozpocznie się 15. września o 20.20 jubileuszowym koncertem Maryli Rodowicz, „Wariatka tańczy. 50 lat na scenie".
Polecamy: NASZ NEWS: To już potwierdzone. Telewizja Polska otrzymała 800 mln zł pożyczki
Warto przeczytać: Kurski i Stanecki nie są już pracownikami TVP. Kierują telewizją w oparciu o kontrakty menadżerskie