Polacy masowo odwiedzają outlety
Wyniki badania przeprowadzonego na grupie respondentów z Mazowsza, Śląska, Małopolski i Wielkopolski wskazują, że polscy konsumenci wracają do swoich nawyków zakupowych sprzed pandemii. Jedynie 2 proc. ankietowanych deklaruje chęć kupowania wyłącznie online.
Prym wśród Polaków wiodą natomiast outlety - aż 80 proc. klientów zadeklarowało, że to właśnie tam najchętniej robią zakupy. Jak przytacza portal Fashion Biznes "blisko 60% jako zaletę zakupów w miejscu tego typu wskazuje niską cenę przez cały rok, a 36% – dużą ofertę rozmaitych marek". Co kupują najczęściej? Produkty sportowe, obuwie oraz odzież damską i męską.
Polscy konsumenci nie unikają wizyt w centrach handlowych
Okazuje się, że zmianie uległo także nastawienie do zakupów w centrach handlowych. Spadła liczba osób deklarujących celowe unikanie wizyt w centrach - z 24 proc. w zeszłym roku do 9 proc. aktualnie. Tak samo wygląda kwestia korzystania ze sklepowych przymierzalni, które w czasach pandemii były wyłączone z użytkowania - 92 proc. ankietowanych deklaruje korzystanie z tej części sklepowej infrastruktury.
Aspekty ekologiczne coraz istotniejsze dla polskich klientów
Za "dobrą zmianę" należy również uznać coraz większe przywiązywanie uwagi do aspektów ekologicznych. "Aż 40% badanych twierdzi, że wybiera ubrania przyjazne środowisku. Nieco mniej osób, bo ok. 30%, deklaruje z kolei, że nie tylko na ten aspekt zwraca uwagę, ale też jest w stanie na takie produkty wydać więcej" - przytacza portal Fashion Biznes.
Polecany artykuł: