Ubrania z second handu

i

Autor: pixabay

Kryzys gospodarczy w Polsce

80 proc. Polaków wybiera outlety. Czy polskie społeczeństwo biednieje?

2023-01-14 3:59

Z badania przeprowadzonego przez KANTAR na zlecenie firmy Neinver wynika, że aż 80 proc. Polaków kupuje w outletach. Ponad połowa deklaruje, że wybiera outlety ze względu na znacznie atrakcyjniejsze ceny. Czy Polacy cenią oszczędność czy jest to znak trwającego kryzysu gospodarczego i wszechobecnej drożyzny?

Polacy masowo odwiedzają outlety

Wyniki badania przeprowadzonego na grupie respondentów z Mazowsza, Śląska, Małopolski i Wielkopolski wskazują, że polscy konsumenci wracają do swoich nawyków zakupowych sprzed pandemii. Jedynie 2 proc. ankietowanych deklaruje chęć kupowania wyłącznie online.

Prym wśród Polaków wiodą natomiast outlety - aż 80 proc. klientów zadeklarowało, że to właśnie tam najchętniej robią zakupy. Jak przytacza portal Fashion Biznes "blisko 60% jako zaletę zakupów w miejscu tego typu wskazuje niską cenę przez cały rok, a 36% – dużą ofertę rozmaitych marek". Co kupują najczęściej? Produkty sportowe, obuwie oraz odzież damską i męską.

Polscy konsumenci nie unikają wizyt w centrach handlowych

Okazuje się, że zmianie uległo także nastawienie do zakupów w centrach handlowych. Spadła liczba osób deklarujących celowe unikanie wizyt w centrach - z 24 proc. w zeszłym roku do 9 proc. aktualnie. Tak samo wygląda kwestia korzystania ze sklepowych przymierzalni, które w czasach pandemii były wyłączone z użytkowania - 92 proc. ankietowanych deklaruje korzystanie z tej części sklepowej infrastruktury.

Aspekty ekologiczne coraz istotniejsze dla polskich klientów

Za "dobrą zmianę" należy również uznać coraz większe przywiązywanie uwagi do aspektów ekologicznych. "Aż 40% badanych twierdzi, że wybiera ubrania przyjazne środowisku. Nieco mniej osób, bo ok. 30%, deklaruje z kolei, że nie tylko na ten aspekt zwraca uwagę, ale też jest w stanie na takie produkty wydać więcej" - przytacza portal Fashion Biznes.

Sonda
Czy chętnie robisz zakupy w outletach?
Pieniądze to nie wszystko Marlena Maląg

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze