Car sharing – rozwiązanie w ramach ekonomii współdzielenia, wpisało się na stałe w ekosystem polskich miast i zagościło na drogach. Dzielenie się dobrem wspólnym, bez konieczności posiadania na własność, ma być lekarstwem nie tylko dla portfela, nowym modelem biznesowym, ale i testem czy Polacy będą dbać o dobra, które muszą współdzielić z innymi. W obu miastach, w których zainaugurowano usługę wypożyczalni samochodów, flota Traficara liczy 150 pojazdów marki Renault Clio. Ceny za korzystanie z systemu we Wrocławiu i Poznaniu są takie same jak w Krakowie i Warszawie. Każdy przejechany kilometr kosztuje 0,80 zł, minuta jazdy – 0,50 zł, a minuta postoju – 0,10 zł.
Sprawdź również: Taxi, Uber czy wypożyczenie auta – co się najbardziej opłaca?
Podobnie jak w Krakowie i Warszawie, w Poznaniu i Wrocławiu usługa działa w oparciu o otwarty model parkowania (free-floating), co oznacza, że samochód można wypożyczyć i zwrócić w dowolnym miejscu w ramach strefy. Dodatkową przestrzeń parkingową stanowią stacje paliwowe partnera usługi – PKN ORLEN. We Wrocławiu jest ich 7, a w Poznaniu 12. Usługa wypożyczania samochodu na stacjach paliw ORLEN w obu nowych miastach będzie dostępna od 3 października 2017 r.
Zobacz także: Przejazd autem tańszy niż Uberem? Nietypowa wypożyczalnia samochodów
Traficar jest obecnie dostępny w czterech miastach: Krakowie, Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu. Jego flota liczy 800 pojazdów (100 aut marki Opel Corsa i 700 Renault Clio).
Polecamy: Car sharing. Rewolucja czy ewolucja na drogach? [PORÓWNANIE CEN USŁUG]
Warto przeczytać: Nowy trend - auto na minuty. Sprawdź czy to się opłaca