Awarie w bankach i niedostępność usług online. Sprawę bada Rzecznik Finansowy

2020-10-20 13:06
Koniec z wysoką prowizją za płatność kartą w urzędzie
Autor: Shutterstock

Niedostępność usług oferowanych zdalnie, a w szczególności sposobów informowania i traktowania klientów w takich sytuacjach, są powodem zgłaszania wniosków do Rzecznika Finansowego. Wyniki kwerendy pozwolą na ocenę skali zjawiska - poinformowało Biuro Rzecznika we wtorek.

Kwestie niedostępności usług oferowanych zdalnie, a w szczególności sposobów informowania i traktowania klientów w takich sytuacjach, są powodem zgłaszania wniosków do Rzecznika Finansowego.

Aby w sposób jak najbardziej obiektywny ocenić zakres i skalę tych przypadków na rynku, Rzecznik Finansowy wystąpił do podmiotów rynku bankowo – kapitałowego oraz do Komisji Nadzoru Finansowego o udzielenie informacji dotyczących zakresu i częstotliwości występowania przerw w dostępności zdalnej bankowości.

- Mamy wrażenie, że banki coraz częściej wprowadzają tzw. planowe techniczne przerwy w świadczeniu usług. Wydaje się, że coraz więcej jest też informacji o awariach. Jest to niepokojące zjawisko szczególnie w dobie epidemii, kiedy coraz więcej naszych aktywności, również finansowych, prowadzimy w sferze online – poinformował dr hab. Mariusz Jerzy Golecki, Rzecznik Finansowy.

Otrzymane wyniki kwerendy pozwolą Rzecznikowi Finansowemu na ocenę skali zjawiska, jakim są przerwy w dostępności usług bankowych. W zależności od jej wyników Rzecznik Finansowy podejmie decyzję dotyczącą dalszych kroków formalnych lub prawnych.

SPRAWDŹ TAKŻE: Zwrot internetowych zakupów. Dlaczego to robimy? Które odsyłamy najczęściej? [RAPORT]

Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Najnowsze