Zamówienia od Volkswagena poniżej oczekiwań. Klienci nie chcą aut elektrycznych, więc będą zwolnienia
Napływające zamówienia, szczególnie na samochody elektryczne, są poniżej oczekiwań. Z wieloma dotychczasowymi strukturami, procesami i kosztami VW nie jest już konkurencyjny jako marka, powiedział Schaefer.
Nie może być tak dalej, nie można się obejść bez "zauważalnych cięć". "Musimy zająć się krytycznymi kwestiami, w tym personelem" - mówił.
Na razie nie wiadomo czy zwolnienia będą dotyczyć pracowników w fabrykach, czy korporacyjnych. Warto przypomnieć, że oddziały Volkswagena znajdują się również w Polsce, więc zwolnienia mogą dotknąć także Polaków.
Grupa VW chce zwiększyć efektywność. Wyznaczono cele do 2027 roku
Zarząd i rada zakładowa negocjują obecnie program zwiększenia efektywności, który ma przynieść łącznie dziesięć miliardów euro. "Jak wynika z komunikatu Schaefera zamieszczonego w firmowym intranecie, żadne decyzje nie zostały jeszcze podjęte", czytamy.
Oliver Blume, szef koncernu VW, postawił sobie za cel osiągnięcie rentowności na poziomie 10 procent do 2027 r., a podstawowa marka Volkswagen ma osiągnąć rentowność na poziomie 6,5 procent do 2026 r. Zysk operacyjny ma wzrosnąć o dziesięć miliardów euro, pisze "Zeit"
Polecany artykuł: