Audyt w ramach programu „Bezpieczeństwo i Higiena +” obejmie wszystkie ponad 6400 sklepów Żabka. Nowe placówki będą poddane ocenie nie wcześniej niż po 2 miesiącach od rozpoczęcia działalności. Audytorzy sprawdzą m.in. czystość sali sprzedaży, mebli oraz pozostałych pomieszczeń, na stoisku Żabka Café czy w otoczeniu sklepu. Zweryfikują również stan techniczny wyposażenia placówek, a także skontrolują, czy zapewniają one środki ochrony osobistej dla klientów i pracowników. Sklepy, które pozytywnie przejdą ocenę, otrzymają znak BiH+, potwierdzający spełnienie wymagań programu.
Zobacz także: Telefony z obcych numerów. Jak sprawdzić kto dzwonił?
–Nasi franczyzobiorcy docenili ogromne wsparcie, jakiego im udzieliliśmy w trakcie wybuchu pandemii w kontekście zapewnienia we wszystkich sklepach np. środków dezynfekcyjnych, maseczek, przyłbic itd. Doceniają to klienci, którzy wybierając zakupy w sklepach Żabka, mogą czuć się bezpiecznie. Mając świadomość, jak istotnie jest obecnie zachowanie bezpieczeństwa w sklepach podjęliśmy decyzję o przeprowadzeniu w naszych placówkach ponadstandardowego na rynku audytu higienicznego w ramach programu „Bezpieczeństwo i Higiena +”. Naszym celem jest, aby każdy z nich przeszedł pozytywną ocenę. Znak BiH+ od TÜV NORD jest bowiem dodatkową gwarancją bezpiecznych zakupów i zachowania najwyższych norm higienicznych – mówi Joanna Kasowska, Dyrektor ds. Zarządzania Jakością i Środowiskiem Żabka Polska.
Zobacz też: Wybierasz się na wesele? Czy w dobie koronawirusa szef może ci tego zabronić ?
Od marca br. Żabka, dbając o bezpieczeństwo w sklepach, przekazuje wszystkim franczyzobiorcom środki ochrony indywidualnej, takie jak: maseczki, płyny do dezynfekcji, rękawiczki czy przyłbice. Sklepy wyposażono także w szyby ochronne z pleksi, stacje do dezynfekcji oraz rękawice czy woreczki foliowe dla klientów, które są dostępne przy wejściu razem ze środkami do dezynfekcji. Klienci są informowani o konieczności zakrywania nosa i ust za pośrednictwem materiałów marketingowych umieszczonych w witrynach sklepów, jak i wewnątrz