Poczta

i

Autor: archiwum se.pl

Bezpłatne zwroty na Allegro – Jak odesłać nietrafiony prezent? [PORADNIK]

2018-12-14 12:10

Polacy coraz chętniej zamawiają prezenty przez internet, a najczęściej przez Allegro. Zdarza się jednak, że w dobie świątecznego szału zakupowego pomylimy się z zamówieniem, pomyli się dostawca, albo ostatecznie prezent okaże się nietrafiony. Z pomocą przychodzi nam Poczta Polska i oferuje bezpłatne zwroty.

Allegro SMART! To usługa, w której zakupy możemy odebrać w placówkach pocztowych, sklepach Żabka, stacjach Orlen i kioskach oraz salonikach Ruchu. Nie chroni ona nas jednak przed nietrafionymi świątecznymi prezentami. Na szczęście Poczta Polska postanowiła pomóc klientom Allegro.

- W sytuacji, kiedy zamówiony w ramach oferty Allegro SMART! prezent nie spełnia naszych oczekiwań, można go bezpłatnie odesłać korzystając z usług Poczty Polskiej.  Wystarczy zapakować zamówiony towar, wydrukować etykietę zwrotną i odwiedzić najbliższą placówkę pocztową – tłumaczy Artur Więckowski, dyrektor Pionu Sprzedaży w Poczcie Polskiej.

Warto pamiętać, że np. produkty spożywcze, spersonalizowane nie podlegają zwrotom. Dlatego przed zakupem należy upewnić się, że dany towar możemy odesłać z powrotem, a także sprawdzić ile mamy dni na dokonanie zwrotu.

Formularz dotyczący zwrotów znajduje się w zakładce „Kupione” na koncie klienta. Należy go wypełnić i odesłać do sprzedawcy.  Następnie trzeba wybrać sposób wysyłki zwracanej paczki (z Allegro Smart! przy wykorzystaniu placówek pocztowych lub wysyłką własną). Z wydrukowaną etykietą nadawczą trzeba pójść do placówki pocztowej i odesłać przesyłkę.

- To ostatni moment na zakupy internetowe – rekomenduje Justyna Siwek, rzecznik prasowy Poczty Polskiej. – Z każdym tygodniem przybywa paczek, które doręczamy. Dwa ostatnie tygodnie przed Wigilią są najbardziej pracowitym okresem w roku dla pocztowców. Staraliśmy się jak najlepiej przygotować do tegorocznego piku przedświątecznego, kurierzy w dużych miastach doręczają paczki nawet w soboty. Jeśli jeszcze chcemy wysłać życzenia świąteczne lub zamówić prezenty – nie zwlekajmy – podkreśla Siwek.

Jak informuje Poczta Polska, odbiór w PUNKCIE to najdynamiczniej rozwijająca się metoda dostaw. Dzięki tej usłudze, klient może odebrać przesyłkę w wybranym przez siebie miejscu i o dogodnej porze. Dynamika wzrostu liczby przesyłek dostarczonych do sieci Odbioru w PUNKCIE Poczty Polskiej wyniosła 150 proc. w porównaniu z pierwszymi 11 miesiącami 2017 roku. Poczta Polska spodziewa się, że w całym 2018 roku wzrost wyniesie ponad 50 proc. w porównaniu z wynikami zeszłorocznymi.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze