Ważne zmiany w Allegro! Czeka nas rewolucja w internetowych zakupach?

2018-12-11 7:00 Wojciech Boratyński
Allegro 2019
Autor: Allegro - materiały prasowe Tak będzie wyglądać wyszukiwanie oparte na produkcie

Największy polski portal aukcyjny Allegro w 2019 roku skończy 20 lat. To dobry czas, by wprowadzić korzystne dla użytkowników zmiany, które sprawiają, że zakupy będą jeszcze łatwiejsze i szybsze. Sprawdź, jakie nowe funkcje zastaniesz w Allegro w nowym roku.

- Zmiana, którą dzisiaj ogłaszamy jest ważna, ale nie nazwałbym jej rewolucją. Myślę, że dla każdego, kto śledzi zmiany które ostatnio wprowadzaliśmy na Allegro ma ona głęboki sens. Konsekwentnie staramy się zmieniać Allegro, żeby było bardziej przejrzyste i przyjazne dla naszych klientów – informuje Francois Nuyts, CEO Allegro.

Od stycznia 2019 roku na platformie Allegro rozpocznie się proces zmian, który będzie wdrażany stopniowo. Pierwsze zmiany dotyczyć będą ofert z kategorii: książki i komiksy, smartfony i telefony komórkowe oraz telewizory.

Jak informuje Allegro, klienci zobaczą nowy wygląd listy ofert, w której poszczególne z nich zostaną zgrupowane i powiązane z konkretnym produktem. Nowa struktura listingu spowoduje, że klienci będą mogli łatwiej znaleźć i porównać ze sobą najlepsze oferty spośród 90 milionów dostępnych obecnie na platformie.

- Kiedy klient wpisze do wyszukiwarki frazę “telefon XYZ”, zostanie przeniesiony do listy konkretnych produktów, czyli pogrupowanych ofert ze wspólną nazwą, np. “telefon XYZ, kolor: czarny”. Ten etap prowadzi dalej do standardowej listy ofert Allegro, gdzie klient znajdzie wszystkie pasujące oferty. Dzięki tej zmianie, klienci będą mogli łatwiej porównać oferty różnych sprzedających i zobaczyć pełną różnorodność dostępnych produktów (m.in. warianty kolorystyczne, rozmiar czy model) – wyjaśnia Allegro.

Nowością będzie też opcja sugestii dotyczącej najlepiej dopasowanej oferty, która zostanie wyświetlona na początku listy. Zostanie ona wybrana według kryterium jakości, czyli wypadkowej ceny, trafności oraz oceny sprzedającego. Allegro zakłada, że z czasem taka oferta będzie jeszcze bardziej spersonalizowana, oparta na historii zakupowej klienta (i preferencji, które można z niej wywnioskować).

Te nowości to kontynuacja zmian wprowadzonych przez Allegro w 2017 roku i ma związek z trzema obszarami, na których koncentruje się platforma: zapewnienie klientom możliwie szerokiego wyboru produktów dostępnych na platformie, w jak najlepszej cenie, zapewnienie wyjątkowego doświadczenia na każdym etapie procesu zakupowego oraz szybka i wygodna dostawa.

Biorąc pod uwagę skalę działania, Allegro planuje, że koniec zmian nastąpi w 2021 roku.