Przejdź do galerii nad tekstem i zobacz, jak zmieniają się Biedronki>>>.
Jak poinformowało portal Superbiz.pl biuro prasowe Jeronimo Martins Polska, prace modernizacyjne obejmują najczęściej rozbudowę obiektów, dzięki którym możliwe jest powiększenie sali sprzedaży i wprowadzenie nowych działów. Sklep zostaje odświeżony i dostosowany do obowiązujących wizualizacji. Jednocześnie, zmienia się wyposażenie sklepu oparte na zastosowaniu nowoczesnych technologii. Montowane jest oświetlenie LED oraz urządzenia chłodnicze. Te ostatnie wykorzystują gazy przyjazne dla środowiska, takie jak gaz naturalny CO2 („clean technology"), a w przypadku chłodziarek, zamrażarek i komór mroźniczych – gaz propan.
Sprawdź także: Nowe centrum dystrybucyjne Biedronki
Większy komfort zakupów
„Wprowadzamy również szereg rozwiązań mających na celu stałe podnoszenie komfortu zakupowego poprzez m.in. usprawnienie sposobu poruszania się po sklepie, czy szybsze odnalezienie danego produktu na półce. Służy temu spójna komunikacja cenowa zarówno w odniesieniu do produktów spożywczych, jak i przemysłowych. Odpowiednie oznaczenia kolorystyczne ułatwiają identyfikację poszukiwanych artykułów: żółte etykiety odnoszą się do produktów znajdujących się nadal w ofercie („Wciąż w ofercie"), zielone zarezerwowane są dla nowości („Nowe w tym tygodniu"), a pomarańczowe prezentują produkty promocyjne („Super Cena!"). Takie same oznaczenia stosujemy również w przypadku etykiet cenowych eksponowanych na dużej listwie cenowej dla ich jeszcze lepszej widoczności. Przy wejściu do sklepu ustawiliśmy ekspozytory z drukowanymi gazetkami, tak, aby klienci mogli od razu zapoznać się z aktualną ofertą" – informuje biuro prasowe właściciela Biedronki.
Promocja marek własnych
Biedronka wprowadziła także szereg rozwiązań, w celu promocji produktów marki własnej. Artykuły własne sieci eksponowane są w ramach poszczególnych kategorii produktowych na specjalnych banerach. Przykładowo, produkty mleczne marki własnej Mleczna Dolina, sprzedawane w strefie oznaczonej nazwą kategorii „Nabiał", są eksponowane na podświetlonym banerze, zlokalizowanym nad lodówką (przykład na załączonym zdjęciu). Ponadto, sieć stara się zwrócić uwagę klienta na produkty marek własnych, umieszczając ich logotypy na ścianach i filarach wewnątrz sklepów.
Czytaj też: Biedronka miażdży konkurencję. To w niej najczęściej robimy zakupy
Inwestycje na zewnątrz
Inwestycje prowadzone na zewnątrz sklepów polegają z kolei na odnowieniu elewacji, w tym m.in. zastosowaniu nowej kolorystyki czy przeszklonych witryn. W miarę możliwości powiększany jest też parking lub wprowadzane są zmiany w jego układzie w zależności od lokalnych potrzeb przy zabezpieczeniu miejsc przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych, oznaczanych na niebiesko.
– Szczególny przykład modernizacji stanowią nietypowe sklepy znajdujące się w prestiżowych lokalizacjach. W tym roku Biedronka otworzyła takie placówki w Krakowie w Pałacu Spiskiego na Rynku Starego Miasta oraz w Łodzi przy ul. Ogrodowej, w sąsiedztwie Manufaktury. W obydwu przypadkach prace były prowadzone pod ścisłym nadzorem miejskiego konserwatora zabytków z zachowaniem elementów nawiązujących do historii tych miejsc i dostosowaniem logotypu do ich stylistyki – podało JMP.
Zobacz również: Poświąteczne wyprzedaże w Lidlu i Biedronce
W Krakowie poddano renowacji dawne meble oraz odtworzono posadzkę na wzór oryginału dopasowując oświetlenie i stroje pracowników do charakteru miejsca. W Łodzi przywrócono wcześniejszy wygląd budynku dzięki oczyszczeniu elewacji wykonanej z tradycyjnych czerwonych cegieł, a wewnątrz odsłonięto mozaikę na posadzce, zawieszono drewniane belki pod sufitem i zamieszczono wizualizację przedstawiające pracę w zakładach włókienniczych.
Źródło: Biedronka