TIGER.

i

Autor: mat. prasowe

Bojkot produktów Tigera trwa. Ze sprzedaży wycofuje się Grupa Lotos

2017-08-12 12:18

Po tym, jak w środę wybuchła afera po odkryciu przez internautów posta marki Tiger na Instagramie ze skandaliczną reklamą „1 sierpnia - Dzień Pamięci. Chrzanić to, co było. Ważne to, co będzie!" trwa bojkot produktów Maspexu. Mimo, że właściciel koncernu przeprosił, wpłacił na rzecz Powstańców 500 tys. złotych, zwolniono agencję prowadzącą kanały social media marki oraz osoby odpowiedzialne za post, nie brakuje tych, którzy wzywają do linczu firmy. Wczoraj Polskie Radio ogłosiło, że zrezygnuje z zakupów wszystkich produktów koncernu. Wkrótce po spółce, taką deklarację złożyła Grupa Lotos.

Bojkot produktów producenta Tigera
Grupa LOTOS
ogłosiła w piątek w nocy, że na stacjach benzynowych należących do grupy nie będzie sprzedawany napój energetyczny Tiger. Ma to być odpowiedź na kontrowersyjną reklamę, która jednoznacznie wywołała oburzenie internautów i przyczyniła się do wybuchu kryzysu, który do dziś trudno jednemu z największych koncernów w Polsce zażegnać.

Sprawdź koniecznie: Właściciel Tigera przeznacza na reklamę 17 mln zł miesięcznie. Ile wydają inni giganci?

Chodzi o wpis z 1. sierpnia odkryty przez użytkowników Internetu dopiero 9. sierpnia, przedstawiający grafikę z dłonią i wyciągniętym środkowym palcem, przewiązanym czerwoną kokardą. Hasło: „1 sierpnia - Dzień Pamięci. Chrzanić to, co było. Ważne to, co będzie!" zostało ocenione jednoznacznie negatywnie, jako niosące pogardę i wyrażające brak szacunku dla bohaterów Powstania Warszawskiego.

Choć szef Maspexu w ramach rekompensaty przekazał 500 tys. złotych na rzecz Powstańców, agencja odpowiedzialna za kontrowersyjne wpisy została zwolniona, a kanał na Instagramie marki został zamknięty, to wygląda na to, że internauci i firmy tak szybko nie zapomną koncernowi tego błędu. Na Twitterze czy Facebooku nie brakuje osób, które bojkotują firmę i wzywają do niekupowania jej produktów.

W piątek także Polskie Radio poinformowało, że rezygnuje z zakupów  z oferty Maspexu. Jak ogłosił członek zarządu Polskiego Radia Mariusz Staniszewski: "Polskie Radio rezygnuje z zakupów produktów firmy Maspex, ponieważ w naszej tradycji drwienie z bohaterów nie mieści się w kanonie zachowań, które byłyby tolerowane. Nie możemy sobie pozwolić na to, żeby taka instytucja jak Polskie Radio, dokonując wyboru i zakupując produkty, w pewnym sensie autoryzowała tego rodzaju zachowania. To jest poza przyjętymi w Polsce normami, w związku z tym musimy tak postąpić".

Sprawdź również: Maspex zbojkotowany przez Polskie Radio

Burza nie ustaje, a co więcej, warszawscy radni Prawa i Sprawiedliwości - Jacek Ozdoba i Jakub Banaszek podczas briefingu przed Muzeum Powstania Warszawskiego ogłosili, że złożą do prokuratury zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa i złamaniu artykułu 133 Kodeksu karnego przez producenta napoju energetycznego.

Według nich na potępienie zasługuje nie tylko post, który pojawił się na Instagramie Tigera z 1. sierpnia, ale również z 10. kwietnia i 15. czerwca, które również miały mieć obraźliwy charakter.

Polecamy: Agencja odpowiedzialna za skandaliczną reklamę Tigera przeprasza

Zobacz także: W internecie trwa bojkot produktów Maspexu. Jakie marki należą do właściciela Tigera?

 

Źródło: /superbiz.pl/ Twitter

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze