Grupa Maspex, z wydatkami na poziomie 17,62 mln zł, uplasowała się na 19 miejscu zestawienia przygotowanego przez wiadomościhandlowe.pl na podstawie danych firmy Nielsen. Nieco wyższym budżetem reklamowym, nie przekraczającym 20 mln zł, mogły się pochwalić koncerny: Loreal (17 917 302 zł), Volkswagen Group (18 152 398 zł), Beiersdorf-Lechia (18 187 498 zł), właściciel sieci Biedronka – Jeronimo Martins (19 122 256 zł) czy Coca Cola (19 487 116 zł).
Rekordzistą jeśli chodzi o wydatki reklamowe w lipcu 2016 r. był zaś Aflofarm, który w jeden miesiąc na promocję przeznaczył 113,5 mln zł brutto. W pierwszej piątce znaleźli się także: Procter & Gamble z wydatkami na poziomie 49,88 mln zł, T-Mobile – 44,56 mln zł, Pepsico – 39 812 212 zł i Lidl – 30 762 125 zł.
20 największych reklamodawców w lipcu 2016 r.
1. AFLOFARM – 113 506 242 zł
2. PROCTER & GAMBLE – 49 885 123 zł
3. T-MOBILE POLSKA – 44 562 125 zł
4. PEPSICO – 39 812 212 zł
5. LIDL – 30 762 125 zł
6. UNILEVER – 30 134 649 zł
7. KOMPANIA PIWOWARSKA – 29 232 776 zł
8. NESTLE – 27 953 819 zł
9. GRUPA ŻYWIEC – 24 910 047 zł
10. P4 – 24 610 517 zł
11. POLPHARMA – 24 473 052 zł
12. ORANGE – 23 070 199 zł
13. US PHARMACIA – 20 036 625 zł
14. COCA COLA – 19 487 116 zł
15. JERONIMO MARTINS – 19 122 256 zł
16. BEIERSDORF-LECHIA – 18 187 498 zł
17. VOLKSWAGEN GROUP – 18 152 398 zł
18. LOREAL – 17 917 302 zł
19. MASPEX WADOWICE – 17 623 517 zł
20. NATUR PRODUKT PHARMA – 14 205 782 zł
Sprawdź także: W internecie trwa bojkot produktów Maspexu. Jakie marki należą do właściciela Tigera?
Czytaj też: Agencja odpowiedzialna za skandaliczną reklamę Tigera przeprasza
Zobacz również: Reklama Tigera znieważyła Powstańców. Mamy odpowiedź firmy
Źródło: wiadomoscihandlowe.pl