KRZYSZTOF PAWIŃSKI, PREZES GRUPY MASPEX

i

Autor: MARIUSZ GACZYŃSKI Krzysztof Pawiński, prezes Grupy Maspex

Właściciel Tigera przekazał 500 tys. zł na fundację AK, a na reklamę wydaje 17 mln zł

2017-08-10 15:30

Właściciel marki Tiger, firma Maspex, zdecydował się przekazać pół miliona złotych, po tym jak na profilu producenta napoju na Instagramie, pojawił się skandaliczny wpis dotyczący Powstania Warszawskiego. Pod presją opinii publicznej reklamę usunięto, firma przeprosiła i postanowiła przekazać 500 tys. zł w ramach zbiórki „Pomoc dla Powstańców", organizowanej przez Światowy Związek Żołnierzy Armii Krajowej. Jak podaje serwis wiadomoscihandlowe.pl, tylko w lipcu poprzedniego roku Maspex wydał na reklamę ponad 17 mln złotych.

Informację o przekazaniu niemałej kwoty na Powstańców Warszawskich, podał na Twitterze prezes wadowickiej firmy - Krzysztof Pawiński. To reakcja właściciela przedsiębiorstwa, do której należy m.in. marka Tiger, producent napoju energetycznego, który opublikował w internecie skandaliczną reklamę.

1 sierpnia na instagramowym profilu napoju „Tiger” pojawił się plakat, na którym zamieszczono grafikę z gestem środkowego palca i podpisem: „1 sierpnia. Dzień Pamięci. Chrzanić to, co było. Ważne, to co będzie”. Wpis wywołał ogromne oburzenie. Firma szybko usunęła wpis i przeprosiła za „za błąd, który nie powinien się wydarzyć".

- W związku z zamieszczoną 1 sierpnia 2017 r. w serwisie Instagram komunikacją napoju Tiger, chcemy bardzo szczerze przeprosić wszystkich, lecz przede wszystkim samych Powstańców. To nie powinno się nigdy zdarzyć. Jesteśmy zszokowani tym równie mocno, jak wszyscy, którzy swoje oburzenie wyrazili publicznie - czytamy w komunikacie Maspexu.

Wadowickie przedsiębiorstwo przekazało aż 500 tys. zł w ramach zadośćuczynienia na zbiórkę „Pomoc dla Powstańców”, organizowanej przez Światowy Związek Żołnierzy Armii Krajowej. Dowód wpłaty opublikował w sieci dziennikarz Filip Chajzer.

Suma może wydawać się spora, ale tylko do chwili, gdy spojrzymy na reklamowe wydatki Grupy Maspex. Jak wynika z informacji serwisu branżowego "Wiadomości handlowe", w lipcu 2016 r. było to aż 17,62 mln złotych (dane za firmą Nielsen).

Zobacz również: Agencja odpowiedzialna za skandaliczną reklamę Tigera przeprasza

Sprawdź też: Skandaliczna reklama PGE na rocznicę Powstania Warszawskiego. "Poświęcenie to wielka energia"

Źródło: wiadomoscihandlowe.pl

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze