Reklama

i

Autor: ARCHIWUM

Skandaliczna reklama PGE na rocznicę Powstania Warszawskiego. "Poświęcenie to wielka energia"

2017-08-01 15:27

1 sierpnia tego roku obchodzimy 73. rocznicę Powstania Warszawskiego. Polska Grupa Energetyczna z tej okazji rozpoczęła kampanię wizerunkową nawiązującą do heroicznego zrywu. W reklamach pokazany jest powstaniec z bronią w ręku, wokół niego widać iskry. Nad głową bohatera logo PGE z hasłem „Zapewniamy energię". U dołu reklamy zaś slogan: „Poświęcenie to wielka energia". Kontrowersyjna reklama wzburzyła Polaków, a eksperci stanowczo ją krytykują. Z kolei PGE w kuriozalny sposób tłumaczy się z wpadki i pod presją opinii publicznej zmienia hasło kampanii reklamowej.

Skandaliczna reklama PGE na rocznicę Powstania
- PGE pielęgnuje pamięć o polskiej historii w ramach szeroko zakrojonego mecenatu historycznego" - zapewnia w komunikacie Maciej Szczepaniuk, rzecznik prasowy spółki PGE. Dodaje, że "Grupa PGE od lat wspiera projekty podtrzymujące pamięć o najważniejszych wydarzeniach w historii Polski, a także angażuje się w sponsoring wydarzeń kulturalnych na najwyższym poziomie. Celem rozpoczętej dzisiaj kampanii jest wyłącznie podkreślenie tego faktu, z którego jesteśmy bardzo dumni - głosi komunikat spółki. PGE nie poszło śladem innej spółki - PGNiG, który płaci rachunki za gaz uczestników Powstania Warszawskiego.

Energetyczna firma nie odniosła się do najbardziej oburzającej części reklamy - hasła "Poświęcenie to wielka energia", które właśnie wywołało oburzenie internautów. PGE tłumaczy się, że na zdjęciu widnieje wizerunek członka grupy rekonstrukcyjnej. - Nie jest to historyczny uczestnik Powstania Warszawskiego. Członkowie grup rekonstrukcyjnych będą również występowali w kolejnych odsłonach kampanii, ponieważ w ramach mecenatu historycznego aktywnie wspieramy także i tę formę kultywowania pamięci o polskiej historii - podaje spółka.

Spółka przypomniała, że PGE sponsorowała także film "Miasto 44", który był kinowym przebojem, a także "Fajną Ferajnę" - obraz Powstania Warszawskiego pokazany oczami dzieci. Wśród inicjatyw wspieranych przez PGE wymieniono również Muzeum Powstania Warszawskiego w organizowaniu Fotoplastikonu Warszawskiego oraz lekcje muzealne dla dzieci i młodzieży.

Odmienne zdanie mają eksperci od reklamy, który nie zostawiają na niej suchej nitki. - Upamiętnienie takiego wydarzenia jak Powstanie Warszawskie, nie powinno służyć do nachalnej promocji produktu czy usług. Z reklamy przebija chęć wpisania się w obecną identyfikację wizualną marki, co być może przysłoniło zespołowi odpowiedzialnemu za jej powstanie i akceptację cel tej kreacji. Tekst reklamy jest zupełnie nieprzemyślany - miało być ładne hasło, a brakuje w nim najważniejszego - wyrazu wdzięczności dla Powstańców - mówi cytowana przez serwis wirtualnemedia.pl, Marcelina Cholewińska, managing director w agencji First PR.

AKTUALIZACJA:
Po fali krytyki, we wtorek w południe rzecznik PGE Maciej Szczepaniuk, poinformował na Twitterze, że spółka zmienia konrtowersyjne hasło kampanii reklamowej. - Nie chcieliśmy nikogo urazić. Wspólnie z agencją reklamową, autorem kampanii, #PGE zmienia jej hasło na „Wspieramy pamięć o bohaterach" - czytamy w komunikacie spółki.

 

Zobacz również: Rocznica Powstania Warszawskiego. Jakie odszkodowanie należy się Warszawie? [ZDJĘCIA]

Sprawdź także: Gigantyczna wpadka Audi. Reklamowali niemieckie auto przed pomnikiem Powstania Warszawskiego

Źródło: wirtualnemedia.pl

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze