Polacy stają się bardziej świadomi w kwestii tego co ląduje na ich talerzach. Coraz częściej sięgamy po żywność ekologiczną i nieprzetworzoną. Nadal jednak w porównaniu z mieszkańcami krajów Europy Zachodniej wypadamy dosyć blado. Według badań statystyczny Polak wydaje rocznie ok. 30 zł na tego typu produkty, Niemiec zaś ok. 180 zł. W Polsce działa 1,6 mln gospodarstw rolnych, z czego tylko 23 tys. to gospodarstwa ekologiczne.
"Carrefour Bio" ma być nowym orężem sieci w walce o klienta. Pierwsza tego typu placówka ma zostać otwarta w Warszawie jeszcze w tym roku. Jak zapowiadają przedstawiciele Carrefour Polska, oferta będzie przystępna cenowo i skierowana przede wszystkim do nowoczesnego klienta. To nie pierwszy raz kiedy sieć francuskich marketów inwestuje w żywność ekologiczną. Grupa Carrefour wdraża Act for Food - program konkretnych działań na rzecz lepszego jedzenia, smaku i jakości. W jej ramach na Zdrowej Półce będzie dostępnych 1500 artykułów prozdrowotnych i dietetycznych z gwarancją najniższej ceny.
– Nasze priorytety na 2018 rok to przede wszystkim dalszy rozwój nowoczesnych rozwiązań oraz rozpoczęcie w Polsce transformacji żywieniowej. Chcemy stać się pionierem w zakresie oferty zdrowych produktów i być siecią pierwszego wyboru dla klientów poszukujących wysokiej jakości w przystępnych cenach. W ten sposób będziemy również realizować cele strategii „Carrefour 2022”, przyjętej przez Grupę Carrefour - mówił w marcu, cytowany przez serwis dlahandlu.pl Guillaume de Colonges, dyrektor wykonawczy na Europę Środkowo-Wschodnią i Północną.
Podobne działania, jak w Polsce, sieć marketów uruchamia na całym świecie. W czerwcu otworzono w Paryżu sklep Carrefour City BEAUPASSAGE. Aż jedna trzecia powierzchni lokalu poświęcona produktom wegańskim, organicznym, ekologicznym i bezglutenowym. W całej Francji detalista ma 20 sklepów bio.