Jeżeli twój iPhone przestał reagować na próby przywrócenia go stanu używalności i manifestuje swój sprzeciw za pomocą, tak zwanego "czarnego ekranu" to jeszcze nie powód, żeby oddawać go do serwisu. Zgodnie z poradnikiem rozwiązywania problemów sprzętowych, zamieszczonym na stronie internetowej apple.com istnieje sposób, na szybkie i łatwe przywrócenie telefonu do pracy, bez konieczności wydawania pieniędzy na naprawę.
Zdiagnozowanie problemu "czarnego ekranu"w iPhonie
Aby rozwiązać problem z telefonem, musisz najpierw upewnić się z jakim problemem masz do czynienia. Zgodnie z instrukcją zamieszoną na support.apple.com musisz podjąć następujące kroki:
1. Wyłącz dzwonek w telefonie. Żeby sprawdzić, czy telefon reaguje na twoje polecenia przełącz przełącznik dzwonka. Jeśli iPhone zawibruje oznacza to że jest on zasilany, czyli włączony i że problem leży w samym wyświetlaczu.
2. Wyłącz i włącz ponownie swój telefon. Żeby wyłączyć telefon należy nacisnąć przycisk budzenia/usypiania i przytrzymać go przez kilka sekund. Po tej operacji na ekranie powinien wyświetlić się czerwony suwak, następnie przesuń ten suwak i znowu naciśnij i przytrzymaj ten sam przycisk aż na ekranie wyświetli się logo firmy Apple.
Rozwiązanie problemu "czarnego ekranu"
Jeżeli twój telefon jest włączony - wibruje i w dalszym ciągu nie reaguje na włączanie i włączanie oznacz to, że musisz wyzerować swojego iPhone'a. Jeżeli telefon dalej nie reaguje, a czarny ekran nie znika podłącz swój telefon do ładowarki i naciśnij jednocześnie dwa przyciski: budzenia/usypiania (stand by) i przycisk Początek (back). Przyciski trzymaj około 10 sekund, aż na ekranie pojawi się logo firmy Apple. W niektórych przypadkach może także pojawić się znaczek baterii, co oznacza, że telefon trzeba naładować.