Amazon od lat utrzymywał wizerunek firmy „przyjaznej klientom", słynął z dobrej obsługi klientów, a odesłanie wadliwego produktu było bardzo proste. Jak podaje „Wall Street Journal" zasady wprowadzane przez Amazon wyznaczały standardy w obsłudze klienta. Klienci serwisu podobnego traktowania zaczęli oczekiwać również od innych firm sprzedających swoje towary na portalu koncernu.
Zobacz również: Kupiłeś złe spodnie? Możesz je zwrócić w Żabce
Dziennik opisuje przypadek jednego z klientów Amazona, który w marcu otrzymał e-mail powiadamiający go o zamknięciu jego konta w serwisie. Jako powód podano naruszenie regulaminu platformy. Co więcej w wiadomości była także informacja, że klient "nie może założyć kolejnego konta ani korzystać z cudzego celem dokonywania zakupów na Amazonie".
Czytaj także: UOKiK ostrzega przed pośrednikiem finansowym. Oszukał już 400 osób
Obsługa klienta serwisu przyznała właścicielowi zamkniętego konta, że jego usunięciu było spowodowane częstymi zwrotami towarów. Klient w ubiegłym roku zwrócił zamówiony produkt raz, natomiast w tym roku odsyłał przesyłkę cztery razy. „Wall Street Journal" zwraca uwagę, że nie jest to to odosobniony przypadek. Wiele podobnych historii klienci opisali w mediach społecznościowych.
Źródło: tvn24bis