- Jeżeli chodzi o przestrzeń powietrzną, to nie będzie kasowania lotów nad Polską. Połowa takich lotów zostanie obsłużona przez polskich kontrolerów, z kolei druga przez kontrolerów z państw ościennych. Nie będzie też kasowania lotów na lotniskach regionalnych - zadeklarował. Samson mówił, że jeśli nie dojdzie do porozumienia, to "wąskim gardłem" jeśli chodzi o starty i lądowania są lotnisko w Modlinie oraz stołeczne Lotnisko Chopina.
- Łączna dzienna liczba zaplanowanych lotów w maju wynosi 500. Przez braki kadrowe ta liczba będzie mogła być zredukowana o 2/3 - powiedział. - 180 operacji będzie można wykonać łącznie. To 90 startów i 90 lądowań - powiedział. - Wyzwanie polega na tym, że linie lotnicze będą musiały porozmawiać z władzami portów lotniczych w innych miastach i otrzymać zgodę na lot w innej godzinie. Na dzień dzisiejszy nie jesteśmy w stanie powiedzieć, o której odbędą się loty i czy w ogóle się odbędą - mówił.
Lista przewoźników
Urząd Lotnictwa Cywilnego opublikował listę przewoźników i tras z lotnisk w Warszawie i Modlinie, które będą obsługiwane po 1 maja, niezależnie od powodzenia negocjacji PAŻP z kontrolerami ruchu lotniczego. Większość połączeń będzie realizowana przez PLL LOT.
Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego (ULC) podał dokładną listę tras lotniczych i przewoźników obsługiwanych po 1 maja br., gdyby nie doszło do porozumienia z przedstawicielami Związku Zawodowego Kontrolerów Ruchu Lotniczego. Na liście znalazły się 32 trasy oraz 11 przewoźników.
PLL LOT poleci na lotniska:
- Londyn Heathrow
- Nowy Jork
- Chicago
- Bruksela
- Toronto
- Incheon
- Rzeszów
- Tel Awiw
- Oslo
- Kopenhaga
- Budapeszt
- Wilno
- Praga
- Bukareszt
- Düsseldorf
- Barcelona
- Berlin
- Tbilisi
- Szczecin-Goleniów
Wizz Air:
- Londyn - Luton
- Rzym
Ryanair:
- Londynu - Stansted
- Dublina
Deutsche Lufthansa
- Frankfurtu
- Monachium
Kilka linii będzie realizowało tylko pojedyncze trasy.