W lipcu 2023 r., Grupa Pepco ogłosiła kolejne strategiczne postępy, kontynuując duży wzrost przychodów i zysków, głównie dzięki strategii ekspansji sieci sklepów. Przychody za 9 miesięcy wzrosły o 19,3%, osiągając 4,2 miliarda euro przy stałym kursie walutowym. Grupa Pepco działa w 20 krajach w Europie i ma dobre perspektywy na osiąganie kolejnych sukcesów, wspierane przez wiodącą na rynku propozycję dla klientów, silny cash flow i bilans.
W czerwcu 2023 r., Grupa Pepco zakończyła skuteczne refinansowanie długu poprzez pierwszą emisję obligacji o wartości 375 milionów euro, cieszącą się dużym zainteresowaniem ze strony inwestorów międzynarodowych i polskich. Wartość złożonych zapisów wielokrotnie przewyższała ofertę. Po udanej emisji obligacji, Pepco otrzymało pozytywne ratingi od trzech wiodących agencji ratingowych - Fitch, S&P i Moody's, które zwróciły uwagę na solidność biznesu i zdrowy profil organicznego wzrostu. Wynika to z programu rozwoju sieci sklepów oraz skali i atrakcyjnej oferty z segmentu value offering, jak podaje biuro prasowe Pepco.
Ekspertom, z którymi rozmawiała "Rzeczpospolita" jest kwestią czasu, kiedy majątek i wszelkie aktywa Steinhoff International trafią na sprzedaż, a wśród nich jest oczywiście Pepco, która w ciągu 20 lat działalności w Polsce otworzyła blisko 1,2 tysiąca sklepów. Jednak zgodnie z ich oceną, firma jest zdrowa, osiąga dobre wyniki, a także posiada silną markę. W związku z tym nie przewiduje się żadnych problemów z jej sprzedażą.