Europejska solidarność to fikcja
Jak informuje portal money.pl, według firmy konsultingowej CORE.XP, Decathlon posiada co najmniej 135 tys. mkw. nieruchomości komercyjnych. Holding ma dwa główne podmioty prawne w kraju, Oktoblu i Blue House. Przychody pierwszego za 2021 r. wyniosły 28,6 mld rubli, zysk netto - 1,5 mld rubli. Przychody drugiego - 948,6 mln rubli, zysk - 123,5 mln rubli.
Ta francuska sieć to nie jedyna, która wyłamała się z bojkotu rosyjkiego rynku, na skutek napaści na Ukrainę.
Jak podaje belgijski dziennik Het Laatste Nieuws powołując się na badania uniwersytetu w St. Gallen i szkoły biznesu IMD w Lozanie, mimo powszechnego oburzenia i wielu deklaracji ze strony firm prywatnych, jedynie 8,5 proc. przedsiębiorstw z UE i z krajów G7 opuściło Rosję.Przed wybuchem wojny w Ukrainie w Rosji funkcjonowało w sumie ponad 2,4 tys. oddziałów firm oraz przeszło 1,4 tys. firm z UE i krajów G7 (Kanada, Niemcy, Francja, Włochy, Japonia, Wielka Brytania i Stany Zjednoczone), podaje gazeta. Jak ustalili szwajcarscy naukowcy do końca listopada tylko 120 firm, czyli mniej niż 9 procent, wycofało się z Rosji lub sprzedało swoją spółkę zależna.
Ustalenia badaczy przeczą tezie o „masowym exodusie” zachodnich firm z kraju agresora. „Biznes opiera się presji rządów, mediów i organizacji pozarządowych” – czytamy w „HLN”.