Jak reagować w takich sytuacjach?
Mieszkaniec Ełku złożył reklamację w związku z nieprawidłową wpłatą i oczekuje na jej rozpatrzenie. Warto też pamiętać, że osoba, która otrzymała nieoczekiwany przelew, powinna z własnej woli oddać pieniądze. Inaczej ryzykuje posądzenie o wyłudzenie.
W przypadku takich sytuacji klient powinien natychmiast zgłosić problem w swoim banku. Te zazwyczaj mają specjalne zabezpieczenia transakcji, aby uniknąć przypadkowego przypisania wpłaty na nieodpowiednie konto.
Cytowany przez dziennik, Miłosz Gołębiewski PR&Marketing Manager IT Card wyjaśnia, że samo zbliżenie karty jest jedynie rozpoczęciem transakcji, a każda transakcja wpłaty autoryzowana jest pinem do karty lub ponownym przyłożeniem karty/telefonu w celu potwierdzenia transakcji w zależności od banku.
Jak czytamy w "Rz", "przy transakcjach zbliżeniowych nie powinno dochodzić do pomyłek. Każda transakcja wpłaty jest autoryzowana przez kod PIN lub ponowne przyłożenie karty/telefonu w celu potwierdzenia transakcji, w zależności od banku".