Wszystko wskazuje, że na tegoroczne szkolne zakupy wydamy więcej niż przed rokiem - tak deklaruje większość rodziców. Zaledwie 13 proc. respondentów wskazuje, że przeznaczy na ten cel mniejszy budżet. Najwięcej Polaków (34 proc.) przeznaczy na szkolną wyprawkę dla jednego dziecka od 301 do 500 zł. Niemal jedna czwarta wyda na ten cel od 501 do 700 zł. Jedynie 2 proc. badanych zamknie zakupy szkolne w kwocie do 100 zł, a 3 proc. rodziców jest gotowe na wydatek rzędu ponad 1500 zł.
Przy wyborze wyprawki dla rodziców ważna jest przede wszystkim funkcjonalność (56 proc.) i trwałość wykonania (49 proc.) – oraz cena (46 proc.).
Czytaj także: Kto otrzyma pieniądze na wyprawkę?
– Zauważamy, że choć kwestie estetyczne i modowe nadal stanowią priorytet przy wyborze wyprawki szkolnej, trend proekologiczny z każdym sezonem nabiera jeszcze większego znaczenia. Staramy się wychodzić naprzeciw tym oczekiwaniom, stale rozwijając ofertę certyfikowanych ekologicznych artykułów papierniczych od producentów dbających o zrównoważony rozwój. Sporym zainteresowaniem klientów cieszy się chociażby plecak wykonany z recyklingowanych plastikowych butelek. Innymi popularnymi w tym sezonie trendami są zeszyty satynowe w dotyku, tak zwane soft touch, zeszyty tematyczne – przedmiotowe oraz takie z anegdotami na okładkach – mówi Dorota Rębkowska, Manager Działu Art.Pap. w Empiku.
Sprawdź również: Polski lek na koronawirusa. Ile będzie kosztować?
Przy kompletowaniu wyprawki rodzice będą najczęściej łączyć zakupy w sklepach stacjonarnych, jak i internetowych (54 proc. badanych). Co trzecia osoba skorzysta wyłącznie z oferty sklepów stacjonarnych, podczas gdy mniej więcej co dziesiąty rodzic (12 proc.) ograniczy się do produktów zamawianych wyłącznie przez Internet.
– Z danych zebranych w poprzednich latach w ramach programu Mój Empik widzimy, jak dynamicznie zmieniają się przyzwyczajenia rodziców przy poszukiwaniach wyprawek szkolnych. W samym 2019 roku na zakup artykułów szkolnych i podręczników przez Internet zdecydowało się o ponad 37 proc. więcej klientów niż przed rokiem. W okresie wakacji rodzice coraz chętniej zamawiają przez internet również meble do urządzenia kącika do nauki. Na Empik.com dużą popularnością cieszą się m.in. takie, które rosną z dzieckiem a także ergonomiczne krzesła biurowe. Spodziewamy się, że trend zamówień online będzie coraz silniejszy, podczas gdy forma odbioru, na przykład w sklepie stacjonarnym lub dostawa kurierem, będzie zależeć już od prywatnych preferencji klienta – dodaje Kasper Yearwood, Dyrektor ds. Zaawansowanej Analityki i CRM w Empiku.