ebilet

i

Autor: Shutterstock & ebilet ebilet

Platforma eBilet

eBilet zwróci klientom opłaty dodatkowe. Jak otrzymać zwrot?

2023-11-17 12:31

Platforma eBilet, należąca do grupy Allegro, została zobowiązana przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) do zwrotu opłaty serwisowej wszystkim klientom, którzy złożyli reklamacje. Dodatkowo, platforma ma uregulować kwotę 1,32 miliona złotych za praktyki związane z wydłużaniem czasu zwrotu pieniędzy powyżej 180 dni w okresie epidemii.

UOKiK zakwestionował sposób prezentacji cen oferowanych biletów na platformie eBilet. Internauci, na początkowym etapie wyszukiwania, widzieli jedynie minimalne ceny (np. „od 100 zł”, „od 275 zł”), jednak po wejściu na stronę wydarzenia okazywało się, że mogą być doliczone obowiązkowe opłaty dodatkowe. Te kwoty były ukrywane do momentu, gdy użytkownik wybrał kategorię, rodzaj biletu oraz miejsce na planie sali. UOKiK uznał, że taka praktyka wprowadzała klientów w błąd, gdyż cena minimalna prezentowana na początku nie obejmowała wszystkich kosztów. To działanie zostało nazwane "drip pricing", czyli dodawanie niezapowiedzianych wcześniej opłat na ostatnim etapie składania zamówienia.

W związku z tym, Prezes UOKiK nakazał eBiletowi zwrot opłaty serwisowej wszystkim klientom, którzy złożyli reklamacje. Ponadto, zobowiązał platformę do zmiany sposobu informowania konsumentów o minimalnej cenie biletów, która teraz musi zawierać opłatę serwisową oraz inne obowiązkowe opłaty, jeśli takie istnieją. Tomasz Chróstny, prezes UOKiK, podkreślił, że od początku zapoznawania się z ofertą konsument musi mieć pełną i rzetelną informację o kosztach, co powinno być standardem na rynku.

eBilet bezprawnie wydłużył termin zwrotu pieniędzy

Dodatkowo, UOKiK ustalił w osobnym postępowaniu, że w czasie epidemii eBilet informował klientów mailowo o wydłużeniu terminu zwrotu pieniędzy do 180 dni, powołując się na przepisy ustawy antycovidowej. Jednakże, UOKiK stwierdził, że ustawa antycovidowa nie obejmowała sprzedaży biletów, co oznaczało, że eBilet bezprawnie wydłużył termin zwrotu pieniędzy. W wielu przypadkach, platforma nawet przekraczała ten bezpodstawnie wydłużony termin, uniemożliwiając konsumentom dostęp do własnych środków finansowych.

W rezultacie, Prezes UOKiK nałożył na eBilet grzywnę w wysokości 1,32 miliona złotych. Warto jednak zaznaczyć, że kara nie jest jeszcze prawomocna, a eBilet ma prawo odwołać się od tej decyzji do sądu.

QUIZ PRL. Kultowe smaki PRL - tak smakowało dzieciństwo w PRL-u

Pytanie 1 z 10
Kultowy blok czekoladowy zawierał:
Blok kakaowy
Pieniądze to nie wszystko Paweł Borys

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze