Przed świętami klientów z Polski zaczęły obsługiwać trzy pierwsze autokary FlixBusa. Souter Holdings Poland, właściciel Polskiego Busa, zawarł porozumienie o partnerstwie z FlixMobility – spółką, do której należy sieć tanich połączeń autokarowych FlixBus. Wyjaśniamy, co zmiany oznaczają dla klientów przewoźnika jeżdżącego w czerwonych barwach.
Pierwszy autokar po zmianie malowania na @FlixBus z @PolskiBuscom wczoraj ruszył w drogę, do świąt jeszcze 2, a potem tylko 97! Wszystkie chudsze o 6 foteli! pic.twitter.com/s46ne3q2Ux
— Michał Leman (@cpt_speaking) 22 grudnia 2017
Bryki już są
— Michał Leman (@cpt_speaking) 18 grudnia 2017
pic.twitter.com/7nMc7WVOET
Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBus Polska, przekonuje, że nie znikną bilety za złotówkę. Chociaż do połowy 2018 roku po polskich drogach przestaną jeździć czerwone autokary z bocianem, klienci Polskiego Busa nadal będą mogli korzystać z atrakcyjnych promocji. Mało tego, niemiecka spółka FlixMobility zapowiedziała, że rozbuduje dotychczasową siatkę połączeń o nowe, europejskie trasy. W bilety nadal będzie można zaopatrywać się przez system rezerwacyjny Polskiego Busa. Te bilety, które zostały już nabyte, zachowają swoją ważność.
Polecamy: Polski Bus przestanie istnieć? Wiemy, kto może zastąpić słynną markę
– Będziemy przebrandowywać autokary Polskiego Busa, dodawać szereg połączeń europejskich FlixBusa i integrować te dwie siatki. Polacy zyskają połączenia do całej Europy Centralnej, Wschodniej oraz Zachodniej. Z Polski będzie można przejechać na południe Chorwacji, do Paryża, Amsterdamu czy jeszcze dalej na zachód. Nie chcemy jeszcze zdradzać konkretnych kierunków – to wymaga szeregu kroków administracyjnych, uzyskania pozwoleń oraz ustaleń z partnerami autokarowymi dokładnych tras – tłumaczy w rozmowie z agencją Newseria Biznes Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBus Polska.
Zobacz: Flix Bus zastąpi Polskiego Busa. Znamy szczegóły
Polski Bus zamierza realizować dotychczasowe połączenia do końca kwietnia 2018 r., a sprzedaż biletów na stronie internetowej przewoźnika ma być kontynuowana. Jednak to strona FlixBusa docelowo stanie się głównym źródłem zakupów tanich biletów. Z czasem dawne połączenia Polskiego Busa zaczną być kojarzone z zielonymi barwami.
- Inni partnerzy autokarowi, których FlixBus ma ponad 230 w całej Europie, także rezygnują ze swojego brandu i wchodzą pod nasz wspólny. Ma to na celu ułatwienie komunikacji z pasażerami i klientami. Dzięki temu pasażerowie wiedzą, jakiego standardu oczekiwać, co spotkają na pokładzie i z jaką ofertą będą mieli do czynienia. Gdybyśmy pozostawili wszystkie 230 brandów, byłoby to niezarządzalne i trudne komunikacyjnie dla pasażerów, a chodzi o to, żeby wszystko było jak najbardziej jasne i przejrzyste – wyjaśnia Michał Leman.
Oprac. na podst. biznes.newseria.pl, wp.pl, twitter.com