Polacy na zakupach. Firma Fruit Logistica przeprowadziła badania w 14 krajach, w tym w Polsce, dotyczące świeżej żywności w handlu detalicznym. Co się okazało? Z badania wynika, że 58 proc. konsumentów przy wyborze miejsca zakupów kieruje się przede wszystkim jakością produktów w dziale świeżej żywności. Konsumenci zadowoleni z jakości odwiedzają sklep o 7 proc. częściej niż ci, zdaniem których jakość produktów pozostawia wiele do życzenia. Co więcej, koszyk zakupowy zadowolonych klientów jest średnio o 24 proc. wyższy.
Na satysfakcję klienta z oferty działu świeżej żywności składają się: w 33 proc. jakość samych produktów oferowanych w dziale fresh, w 21 proc. asortyment, w 10 proc. ekspozycja produktów. Stosunkowo mniejsze znaczenie mają dostępność produktów (5 proc.), ceny i promocje (4 proc.), poziom obsługi (3 proc.) i kwestie związane z ochroną środowiska (2 proc.)
Z badania wynika, że – wybierając spośród dużych sieci handlowych – polscy konsumenci najchętniej kupują świeżą żywność w Lidlu (64 proc.), Kauflandzie (62 proc.) oraz Delikatesach Centrum (60 proc.).
Źródło: wiadomoscihandlowe.pl