Moje Sklepy – nowa sieć handlowa na polskim rynku
Eurocash planuje wprowadzić na rynek sieć “Moje sklepy”. Grupa zarządza takimi markami jak Abc, Groszek oraz Euro Sklep i to na ich podstawie miałaby powstać nowa sieć sklepów. Wiadomości Handlowe informują, że pod koniec czerwca 2023 roku pod szyldami Abc, Groszek i Euro Sklep działało ponad 10 tys. placówek. Ich ilość jednak spada, dlatego Eurocash próbuje temu przeciwdziałać. W ramach nowej strategii na lata 2023-2025 grupa ogłosiła, że na inwestycje w sieci partnerskie i franczyzowe (łącznie) przeznaczy ok. 500 mln zł, a przyłączać będzie po 500 nowych sklepów rocznie.
Moje Sklepy trzecią największą siecią w Polsce
- "Nową markę Moje Sklepy możemy bez żadnych obaw określić trzecią największą siecią detaliczną w Polsce. Może nie widać tego na pierwszy rzut oka, nie jest to intuicyjne, ale taka jest prawda" - deklaruje w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl Pedro Martinho, członek zarządu Grupy Eurocash.
Przychody ze sprzedaży za 2022 r. placówek połączonych w Moje Sklepy Eurocash szacuje na 20 mld zł - za Biedronką i Lidlem, powyżej Dino i Żabki. To szacunki wykonane w oparciu o dane dla 4 tys. placówek Abc, Groszek i Euro Sklep. Celem Eurocashu jest pełne zintegrowanie 7 tys. sklepów w rok. Z informacji portalu wiadomoscihandlowe.pl wynika, że docelowo marka Moje Sklepy istnieć będzie nie tylko w aplikacji, na plakatach, , ale również na elewacji sklepów. Już istniejące placówki handlowe Abc, Euro Sklep i Groszek mają być stopniowo uzupełniane o nowy branding, przy czym nie będą rezygnować z dotychczasowego logo. Żadna z dotychczasowych trzech marek nie zostanie wygaszona.