Reklamacja wielkanocnej żywności

i

Autor: Shutterstock

Ile nas kosztuje Wielkanoc? To będzie najdroższe śniadanie w roku

2016-03-21 14:53

Organizacja Wielkanocy kosztuje dwa razy mniej niż Bożego Narodzenia a pomimo tego będzie to najdroższe śniadanie jakie przeciętny Polak zje w ciągu roku. Według wyliczeń ekspertów na organizacje Wielkanocy statystyczna rodzina wyda około 400 złotych?

W tym roku na wielkanocne śniadanie rodzina wyda średnio 400 zł – wynika z Barometru Providenta. Okazuje się, że na tegoroczne świąteczne zakupy wydamy o 40 zł więcej niż przed rokiem.  – Co ciekawe mimo, że jest to zdecydowanie niższa kwota od tej wydanej w grudniu na Gwiazdkę, to i tak pieniądze, które przeznaczamy na Wielkanoc, ponad trzykrotnie przewyższają wydatki w normalny weekend – podkreśla Przemysław Kasza z działu badań Provident Polska.

Zobacz: Jak wybrać jaja na Wielkanoc

Wydatki najbardziej wzrosną w gospodarstwach, które nie mają problemów z utrzymaniem się. Różnica wydatków świątecznych rok do roku w tych gospodarstwach wynosi 150 zł. Osoby, których sytuacja finansowa zmusza do prowadzenia bardziej oszczędnego życia, wydadzą na Wielkanoc tylko 28 zł więcej niż w 2015 roku.  Co ciekawe, mieszkańcy średnich miast (50-200 tys.) planują wydać na nadchodzące święta mniej niż w ubiegłym roku. Jak wynika z badania, 20 proc. gospodarstw domowych wyda do 200 zł, 24 proc. między 201 a 400 zł, a 13 proc. w granicach 401-500 zł. Tylko 11 proc. respondentów zdecyduje się wydać więcej niż 500 zł. Natomiast co trzeci Polak (33 proc.) nie potrafi przewidzieć, ile przeznaczy na wydatki z okazji zbliżających się świąt.

Provident sprawdził również, jak Polacy podchodzą do kwestii wielkanocnych prezentów z tej okazji. Mimo, że blisko 60 proc. ankietowanych nie zamierza obdarować swoich bliskich przy okazji zbliżających się świąt, to jednak 36 proc. deklaruje chęć zakupu upominku. Jednak tylko 12 proc. jest o tym w pełni przekonana. Osoby, który zamierzają kupić prezent na zajączka, przeznaczą na niego ok. 110 zł.

(„Barometr Providenta” to cykliczne badanie Polaków, które pozwala na lepsze zrozumienie zachowań i decyzji finansowych konsumentów. Badanie zrealizował PBS w dniach 04-06.03.2016 r. na ogólnopolskiej próbie n=1000 Polaków w wieku 15+)

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze