InPost podnosi ceny swoich usług
InPost od 1 kwietnia 2022 roku podniósł ceny niezakontraktowanych usług o 8 proc., a następnie o 5 proc. od 1 maja. InPost zapowiada też kolejne dla Allegro, od którego pochodziło 46 proc. przychodów spółki InPost generowanych w Polsce. "Wojna na sąsiedniej Ukrainie spowodowała dalszą presję inflacyjną, w tym wyższe ceny paliw. Podczas gdy inflacja kosztowa obniżyła marże w pierwszym kwartale, 1 kwietnia podnieśliśmy ceny o 8 proc. dla niezakontraktowanych wolumenów, z dalszą korektą o 5 proc. od 1 maja. W przypadku większości zakontraktowanych przychodów, korekty przychodów ze względu na inflację staną się bardziej widoczne w szczególności w IV kwartale. Jednak te oczekujące korekty cen nie są tylko umowne: mamy moc cenową dzięki naszej sile konkurencyjnej i lojalności klientów w porównaniu z droższymi dostawcami usług do drzwi. W miarę urzeczywistniania się tych wzrostów cenowych, trajektoria marży powinna powrócić do naszej tradycyjnej dźwigni operacyjnej, ponieważ umożliwimy naszym sprzedawcom zwiększenie wolumenu handlu elektronicznego" - powiedział, cytowany w komunikacie, prezes InPostu Rafał Brzoska.
Polecany artykuł:
Podwyżki to skutek inflacji i sytuacji geopolitycznej na świecie
"Na dzisiaj nie planujemy kolejnych podwyżek przy obecnej cenie ropy naftowej. Gdybyśmy widzieli jakiś tragiczny scenariusz, który prognozuje JP Morgan, czyli ropę na poziomie 180-190 USD za baryłkę, to rzeczywiście w tym momencie będziemy musieli się na tym zastanowić" - zapowiedział prezes.
To nie koniec zmian. InPost w listopadzie wprowadzi raczej dwucyfrową podwyżkę cen usług dla Allegro.