Polacy lubią spędzać czas na zakupach. Aż 40 proc. z nas codziennie robi zakupy. W badaniu Gemius/PBI takie deklaracje złożyło 15 394 063 polskich internautów. W grupie tej prym wiodą kobiety. Okazuje się, że wśród badanych Polek jedynie 6,7 proc. odpowiedziało, że nie robi zakupów. W grupie panów sytuacja wygląda nieco inaczej – tutaj aż 16,6 proc. respondentów przyznało, że nie robi zakupów.
Ceny rosną w oczach. Ile płacimy za codzienne zakupy? Zobacz tutaj
Raczej nikogo nie dziwi fakt, że w grupie fanów zakupów prym wiodą mieszkańcy większych miast. Powód może być prozaiczny – po prostu mają większy dostęp do galerii handlowych i tym samy większą ofertę handlową.
Autorzy raportu przeanalizowali także, czy osoby robiące zakupy i nierobiące ich różnią się między sobą pod kątem zainteresowań i tematyki stron, które odwiedzają. Badanie Gemius/PBI wykazało, że w marcu 2019 roku osoby robiące zakupy częściej odwiedzały serwisy z kategorii: „budownictwo i nieruchomości”, „styl życia” oraz „biznes, finanse, prawo”. Z kolei osoby niepodejmujące zakupowych obowiązków są bardziej zainteresowane serwisami z kategorii „erotyka”, „motoryzacja”, „nowe technologie” oraz „sport”.
Jak na zakupach nie wpaść w sidła oszustów? Zobacz tutaj
Źródło: wiadomoscihandlowe.pl