Wydawać by się mogło, że segregowanie śmieci jest proste i oczywiste. Wystarczy podzielić odpowiednio odpady ze względu na rodzaj materiału, a następnie umieścić je w odpowiednim pojemniku. Zdarza się, że klasyfikując śmieci, umieszczamy je niepoprawnie w kontenerach.
–Wprowadzenie prostego i intuicyjnego systemu oznaczeń na opakowaniach produktów marki własnej ma zachęcić jak największe grono klientów do właściwej selekcji odpadów.W Żabce wierzymy, że do budowania dobrych nawyków ekologicznych nie trzeba wiele, wystarczy mały krok – codziennie. Pomagamy ludziom być lepszymi każdego dnia – mówi Anna Gorączka, Green officer w firmie Żabka Polska.
ZOBACZ TEŻ: Polscy twórcy gier nie boją się koronawirusa. W tej branży ostatnie wydarzenia to złoty okres
Jak tłumaczą przedstawiciele sieci, tylko 41% Polaków wie, jak segregować odpady zgodnie z przepisami wprowadzonymi w 2019 roku. Poprawne metody podpowiedzą informacje na produktach, jak zagospodarować zużyte opakowania. Stosowane oznaczenia są proste i intuicyjne. Bazując na dobrze znanym symbolu przedstawiającym człowieka wrzucającego śmieci do kosza stworzono dodatkową identyfikacje kolorystyczną, która jest zgodna z jednolitym systemem kolorystycznym podziału na 5 frakcji odpadów. Dzięki użyciu idei kolorowych koszy każdy klient może przeczytać na opakowaniu, do którego kosza powinien wrzucić zużyte opakowania.
ZOBACZ TEŻ: Tarcza antykryzysowa 4.0 przyjęta. Zmiany w urlopach
Czytaj Super Express bez wychodzenia z domu.
Kup bezpiecznie Super Express KLIKNIJ tutaj.