W ramach kampanii stworzono dwa spoty reklamowe. Jeden przedstawia znaną aktorkę Kingę Preis, która „zabiera mamy ciężko chorych dzieci do kina".
– Internauci stwierdzili, że jest to zbyt mocna gra na emocjach i wszystko to w połączeniu z przekazem komercyjnym brzmi mało wiarygodnie. Największy kłopot polegał na tym, że marka reagowała na właściwie każdy głos krytyki identycznie, czyli dziękowała za opinię, krótko opisywała kampanię i to, że nie widzi nic złego w tym, że bohaterka kampanii pomaga innym osobom i w bezinteresowny sposób stara się poprawiać świat – tłumaczył w rozmowie w Newserią Maciej Przybylski z PRoto.pl.
Sprawdź także: Zobacz kontrowersyjne reklamy, na których zarabia człowiek Trumpa [GALERIA]
W sieci pojawiły się komentarze o bojkocie dewelopera. Fala negatywnych komentarzy przetoczyła się też na profilu facebookowym marki. Pod postem, w którym marka opublikowała spot z udziałem aktorki, pojawiły się zarzuty, że kampania jest żenująca i niestosowna.
„Jest to najgorsza kampania reklamowa jaką widziałem w swoim całym życiu. Za każdym razem gdy widzę billboard, czy spot to czuję zażenowanie. Dzięki tej reklamie już wiem, że nigdy nie skorzystam z usług Dom Development, bo przykrym jest zaufanie firmie, która reklamuje się chorobami dzieci. Żenada i wstyd" – napisał jeden z internautów.
Czytaj też: Reklama Tigera znieważyła Powstańców. Mamy odpowiedź firmy
„Uśmiechnięta Kinga Preis chwali się że >>zabiera mamy ciężko chorych dzieci do kina<<. Działalność deweloperska raczej nie kojarzy się z dobrodusznością, a reklamowanie zarabiania dużych pieniędzy na rynku nieruchomości trudno uznać za charytatywność. Poza tym filantropia nie powinna być łączona z firmą budującą mieszkania. Ale jak widać wszystko jest możliwe, bo jak na tym samym billboardzie informuje deweloper >>dobrzy ludzie powinni mieszkać w dobrym miejscu<<. No właśnie dobrym, czyli jakim? Takim wybranym przez Dom Development, za konkretne pieniądze. Dobroć można kupić na metry kwadratowe? Obrzydliwe i smutne" – pisze inny.
Zobacz również: Rasistowska reklama Heinekena? Firma wycofuje spot
Jak do tych zarzutów odnosi się sam deweloper? „Nigdy nie mieliśmy intencji wykorzystywania w realizowanych działaniach historii chorych dzieci. W naszej kampanii pokazujemy różne oblicza ludzkiej dobroci. We wspomnianej reklamie z Kingą Preis opowiadamy o jednym z wielu działań, jakie znana aktorka realizuje na rzecz wrocławskiego hospicjum. Wspólne wyjścia do kina z mamami chorych dzieci mają charakter terapeutyczny, dając im odrobinę wytchnienia w trudnej sytuacji, w jakiej się znajdują. W ten sposób uświadamiamy, że drobnymi gestami można zdziałać wielkie rzeczy. Dodatkowo, w naszej kampanii prezentujemy historie wielu innych ludzi, chcąc pokazać, że dobro ma różny wymiar, formę i skalę. Do takich postaw zachęcamy wszystkich naszych odbiorców" – poinformowali portal Superbiz.pl przedstawiciele biura prasowego Dom Development.
Sprawdź także: Jakie pułapki czekają u deweloperów?
Jak dodają, deweloper dotychczas nie odczuł negatywnych konsekwencji kampanii. – Rynek mieszkaniowy dynamicznie się rozwija i koniunktura jest sprzyjająca – tłumaczą. Podkreślają jednocześnie, że po zakończeniu kampanii dokonają ewaluacji zrealizowanych działań i dowiedzą się, czy przyniosła oczekiwane efekty.
Źródła: newsera.pl, facebook.com