Sąd prawo

i

Autor: Shutterstock

Kampania Polskiej Fundacji Narodowej o sądach kosztowała „tylko” 8 mln zł

2017-10-19 20:08

Ostatnio głośno było o kampanii „Sprawiedliwe sądy", za którą stała Polska Fundacja Narodowa. Wywołała niezliczone komentarze zarówno przeciwników reformy sądownictwa, jak i jej zwolenników. Jednak największe oburzenie wzbudził fakt, że pieniądze na bilboardy i reklamy pochodziły z budżetu państwowych spółek, które na działanie fundacji rocznie mają przekazywać 100 mln złotych. Jak podał portal rmf24.pl, kampania wspierająca reformę sądownictwa okazała się jednak tańsza niż zakładano. Zamiast 19 mln złotych, kosztowała „tylko" 8 mln.

Choć Polska Fundacja Narodowa miała pierwotnie zajmować się „dbaniem o dobre imię Polski na arenie międzynarodowej" to w lecie br. zorganizowała kampanię wspierającą ideę reformy sądownictwa w Polsce. Nie tylko nie wszyscy byli jej zwolennikami, jeśli chodzi o treść i poglądy polityczne, które przedstawiała, ale największe oburzenie wśród społeczeństwa wzbudzał fakt, że została zafundowana za publiczne pieniądze – pochodząca ze spółek Skarbu Państwa. Jeszcze większe kontrowersje wywołała informacja, że odpowiadała za nią agencja Solvere - należąca do byłych specjalistów od wizerunku Prawa i Sprawiedliwości. Miała na akcji zarobić 240 tys. złotych.
Kampania okazała się jednak nieco tańsza niż pierwotnie zakładano, choć nadal nie jest to powód do dumy. Jak podał portal rmf24.pl, spoty i billboardy, które miały przekonać społeczeństwo, że reforma sądownictwa jest potrzebna, kosztowały nie 19 mln zlotych jak zakładano pierwotnie, a „jedyne" 8 mln zł.

Sprawdź również: 100 mln zł rocznie dla Polskiej Fundacji Narodowej na promowanie Polski za granicą


Polska Fundacja Narodowa została powołana w lipcu 2016. Miała zajmować się m.in. „obroną dobrego imienia Polski" na świecie, reprezentować Polskę i polskie produkty za granicą oraz "dbać o polską markę poza granicami kraju". Jej powstanie uroczyście ogłosiła premier Beata Szydło. Niedawno Fundacja zmieniła jednak status – jak twierdzą złośliwi: „dopasowując go do celów ówczesnego rządu". Od niedawna PFN skupia się zatem m.in. na „podtrzymywaniu i upowszechnianiu tradycji narodowej, pielęgnowaniu polskości oraz rozwoju świadomości narodowej".

Zobacz także: Rząd powołał fundację widmo? Ma 100 mln zł na koncie, a nie istnieje! [AKTUALIZACJA]


Na jej budżet składają się spółki Skarbu Państwa: Enea, Energa, GPW, Grupa Azoty, Grupa Lotos, KGHM, PGE, PGNiG, PGZ, Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych, PHN, PKN Orlen, PKP, PKO BP, PZU, Tauron, Totalizator Sportowy.

Polecamy: Tchórzewski: decyzja o elektrowni atomowej zapadnie jeszcze w tym roku

Warto przeczytać: Ryanair prosi pilotów o powrót do pracy. To nie podoba się konkurencji

Źródło: /Super Biznes / PFN /rmf24.pl

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze