Łączna wartość aktywów
Jak podaje "Kommiersant" "Yum! Brand" rozpoczął przekazanie rosyjskiej części biznesu, w tym 70 posiadanych restauracji KFC i masterfranczyzę marki, lokalnym partnerom. Łączną wartość aktywów dziennik szacuje na 1,3 miliarda rubli. Biznes przejmą razem iżewski franczyzobiorca marki Smart Service LTD na mocy umowy podpisanej 24 października przez obie strony. Transakcję dziennikowi potwierdziła Marina Malakhatko, szefowa działu detalicznego CORE.XP, pełniąca przy tej transakcji rolę konsultantki kupującego.
Rosyjski podmiot nabywający aktywa należy do Konstantina Kotowa oraz Andrieja Oskolkowa. Serwis Kartoteka.ru, na który powołuje się "Kommiersant", zauważa, że są oni zarazem właścicielami firmy Food Service Group, posiadającej w Rosji 41 franczyzowych placówek KFC.
Nowa nazwa lokali
Zarówno Smart Service LTD, jak i Yum! Brands nie odpowiedziały na pytania dziennika dotyczące szczegółów tej transakcji. Wiadomo natomiast, że nowy właściciel marki jest zobowiązany do stopniowego rebrandingu wszystkich placówek KFC w Rosji (ok. 1 tys.). To oznacza, że zmienią one nazwę na Rostic's. Eksperci ostrzegają - nie wszyscy franczyzobiorcy mogą mieć ochotę działać pod tą nazwą. A do nich należy ponad 900 lokali marki.
Yum! Brands w marcu 2022 r. zawiesiła działalność własnych restauracji KFC w Rosji (ok. 70 lokali) oraz wstrzymała wszystkie inwestycje na rynku. To z uwagi na rozpętanie w Ukrainie wojny przez Kreml oraz międzynarodowe sankcje z tym związane. W lipcu amerykański koncern informował, że znalazł nabywcę na swój biznes w Rosji, choć nie podawał wówczas, kto nim jest.Z danych serwisu Kartoteka.ru wynika, że rosyjska odnoga holdingu w 2021 r. wypracowała przychody rzędu 18,3 miliarda rubli i zysk netto na poziomie 2,4 miliarda rubli.