Jak czytamy na stronie internetowej znane producenta samochodów, „myFiat" to program, dzięki któremu będzie poznawać nowe oferty, korzystać z usług i informacji związanych z naszym samochodem. Trzeba tylko się zarejestrować... i tu pojawia się problem.
Poza standardowymi danymi do wypełnienia, jak imię czy nazwisko, formularz prosi nas o wybór płci. Nie znajdziemy jednak tradycyjnych odpowiedzi. Wybrać musimy między kobietą a... człowiekiem.
ZOBACZ: Rasistowska reklama Heinekena? Firma wycofuje spot
Wiemy, że kobiety są z Wenus, a mężczyźni z Marsa, ale dotychczas byliśmy jednym gatunkiem. Jak widać Fiat wie coś, o czym nie mówią nawet oficjalne publikacje naukowe. Do tego tylko w języku polskim. Kiedy zmienimy język przy wyborze płci mamy już do wyboru mężczyznę i kobietę. Nawet gdyby programiści korzystali z translatora, to i tak ang. Male i Female to na pewno nie Człowiek i Kobieta. Czyżby ktoś zrobił sobie niesmaczny żart?