Jeżeli zapisy projektu zostaną przyjęte, najbardziej skorzystać może na tym... sport. Wszystko dlatego, że 10 proc. zysku z reklamy piwa (jedynego alkoholu, który może być reklamowany) przekazywanych jest na rzecz podlegającego Ministerstwu Sportu Funduszu Zajęć Sportowych dla Uczniów. Ten model finansowania czeka kilka zmian.
Nowa ustawa ma doprecyzować przepisy związane z tą opłatą, ponieważ w obecnej sytuacji formalności są zawiłe. Najpierw podmioty reklamujące piwo składają deklarację o wysokości opłaty do urzędu skarbowego, a następnie pieniądze przekazują bezpośrednio do funduszu. W efekcie deklaracje trzeba kopiować, przekazywać i weryfikować.
PRZECZYTAJ KONIECZNIE: Do lekarza bez kolejki! NFZ zapłaci za kardiologa, ortopedę, endokrynologa i neurologa
- Zgodnie z proponowanymi zmianami opłata wnoszona będzie w ślad za przekazywaną deklaracją na rachunek właściwego urzędu skarbowego, bez zmiany terminu na wnoszenie tej opłaty. Przeprowadzenie zmian legislacyjnych w obszarze doprecyzowania kompetencji organów związanym z windykacją należności jest konieczne do stworzenia warunków umożliwiających windykację należności przez urzędy skarbowe - czytamy w projekcie ustawy.