Orange zmniejsza ilość punktów obsługi klienta
Ograniczenie liczby tradycyjnych punktów obsługi klienta obserwujemy na rynku telekomunikacyjnym od kilku lat. Mniej salonów ma np. sieć Orange. W Polsce działało 619 salonów Orange Polska na koniec września 2022 – podał operator w odpowiedzi na pytania „Rz”. To oznacza, że w ciągu 12 miesięcy liczba fizycznych punktów obsługi klienta operatora skurczyła się o 42 (6 proc.). Rok temu Orange Polska miał bowiem 661 salonów. - „Zmieniające się trendy rynkowe i zachowania klienckie wskazują, że konsumenci coraz chętniej korzystają ze zdalnych kanałów dystrybucji, a co za tym idzie, rozwijamy nasze rozwiązania cyfrowe i narzędzia dostępne na naszej stronie internetowej” – podaje Orange Polska.
Play i T-Mobile jeszcze czekają
W mniejszym stopniu tendencję do zmniejszania liczby tradycyjnych salonów obsługi klienta widać po publicznie dostępnych danych w T-Mobile. Play, po przejęciu UPC, decyzję o strukturze punktów obsługi klientów ma przed sobą. Żaden z tych telekomów nie zdradził nam jak zmieniła się sieć salonów grupy w ostatnim roku – pisze rp.pl.