Kurier

i

Autor: Canva

Gospodarka

Konsumpcja mocno hamuje. Widać to po jednej z branż

2022-12-28 7:32

Tegoroczny świąteczny szczyt paczkowy to rozczarowanie. Popyt na usługi logistyczne w Polsce hamuje, a branża z obawą patrzy na rok 2023 – pisze w środę "Rzeczpospolita". Jak czytamy w "Rz"– od IV kwartału branża, która jest papierkiem lakmusowym koniunktury konsumenckiej, wyraźnie zwalnia tempo. Nawet świąteczny szał zakupów nie przyniósł odbicia.

Słaby popyt

Gazeta podaje, że rodzimy rynek KEP (kurier, ekspres, paczka) rósł dotąd bardzo dynamicznie. Jednak – jak czytamy w "Rz"– od IV kwartału branża, która jest papierkiem lakmusowym koniunktury konsumenckiej, wyraźnie zwalnia tempo. Nawet świąteczny szał zakupów nie przyniósł odbicia.

Z danych, do których dotarła "Rzeczpospolita", wynika, że szczyt paczkowy przyniósł ledwie 5–7-procentowy wzrost popytu na usługi kurierów. A to – jak zaznacza gazeta – dynamika kilka razy mniejsza niż w poprzednich latach. Dziennik zauważa, że firmy KEP nie mają wątpliwości, że drogie paliwa, kryzys energetyczny i inflacja odcisną piętno na branży w przyszłym roku.

"Analitycy sądzą, że wiele będzie zależało od kondycji gospodarki i realnej siły nabywczej konsumentów (wyniki branży kurierskiej mocno korelują z wynikami sprzedaży e-commerce). Ale na paczkowy boom w przyszłym roku nie ma się co nastawiać" – czytamy w "Rz".

Pieniądze to nie wszystko. Piotr Bujak
Sonda
Zdenerwował cię kiedyś kurier?

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze