Samochód

i

Autor: pixabay.com samochód

System viaTOLL

Krajowa Administracja Skarbowa przypomina: Wnioski o zwrot środków z viaTOLL tylko do 30 września

2022-08-25 10:29

30 września 2022 r. mija termin składania wniosków o zwrot kaucji za urządzenia viaBOX (OBU) oraz środków z umów zawartych w wygaszonym systemie viaTOLL - przypominają Ministerstwo Finansów i Krajowa Administracja Skarbowa.

Wnioski o zwrot środków

Użytkownicy systemu viaTOLL mogą składać wnioski o zwrot kaucji lub sald (albo ich przeksięgowanie) w ciągu 12 miesięcy liczonych od 30 września 2021 r. Termin ten wynika z art. 12 ustawy z 6 maja 2020 roku o zmianie ustawy o drogach publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2020 r. poz. 1087 ze zm.) i upływa 30 września 2022 r. W przypadku braku wniosku, po tym dniu wszystkie środki pozostałe na kontach w systemie viaTOLL oraz kaucje za urządzenia zostaną przekazane do Krajowego Funduszu Drogowego.

Jeżeli chcesz odzyskać zwrot kaucji za urządzenie lub środki z salda umowy viaTOLL na konto bankowe:

  • prześlij podpisany formularz reklamacyjny oraz zdjęcie OBU obrazujące jego kod kreskowy na adres kontakt@etoll.gov.pl, aby uzyskać zwrot kaucji za urządzenie. Na jednym formularzu możesz dopisać dowolną liczbę urządzeń
  • prześlij podpisany formularz reklamacyjny na adres kontakt@etoll.gov.pl z dyspozycją zwrotu środków znajdujących się na umowie viaTOLL na wskazany rachunek bankowy
  • złóż dyspozycję zwrotu salda lub kaucji w swoim Internetowym Koncie Klienta w zakładce „Komunikaty” i dołącz zdjęcia urządzeń pokładowych
Minister finansów ujawnia: "W 2023 roku inflacja powinna być wyraźnie niższa"

Środki z konta viaTOLL

Jeżeli chcesz przeksięgować środki z konta viaTOLL na konto rozliczeniowe w systemie e-TOLL (musisz już posiadać konto w e-TOLL):

  • prześlij na adres kontakt@etoll.gov.pl podpisany formularz przeksięgowania środków z viaTOLL do e-TOLL i dołącz zdjęcie OBU obrazujące jego kod kreskowy (w przypadku przeksięgowania kaucji)

lub

  • złóż bezpośrednio w Miejscu Obsługi Klienta (MOK) e-TOLL dyspozycję zwrotu środków, dołączając podpisany formularz przeksięgowania środków z viaTOLL do e-TOLL

W MOK e-TOLL nie można zwrócić OBU w celu odzyskania kaucji.

Sonda
Czy w związku z drożyzną zmienisz pracę czy pójdziesz do szefa po podwyżkę?

Infolinia dla użytkowników

Informacje dotyczące zasad zwrotu środków z wygaszonego systemu viaTOLL można uzyskać w całodobowym Telefonicznym Centrum Obsługi Klienta e-TOLL. Kontakt z infolinią:

  • 800 101 101 - numer bezpłatny dla użytkowników telefonów stacjonarnych w Polsce,
  • +48 22 521 10 10 - numer płatny dla użytkowników telefonów komórkowych oraz dla użytkowników z zagranicy – opłata za połączenie zgodna z cennikiem operatora.

Pytania można również zadać korzystając z elektronicznego formularza na stronie etoll.gov.pl.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze