Kulinarny start up – przepis na dania wraz z produktami prosto do domu

2017-07-09 16:59

Wspólne gotowanie zyskuje na popularności. Można na tym zrobić niezły biznes. Jednak szukając najlepszego dla siebie formatu, na początek warto działać jako start up -  tak jak JustCHopped, firma dostarczająca do domu przepisy na wyśmienite dania wraz z odmierzonymi składnikami.

Just Chopped Borys Baran

i

Autor: Archiwum serwisu Just Chopped Borys Baran

Just Chopped to start up kulinarny. Na czym polega jego działalność? Na stronie internetowej firmy znajduje się lista przepisów na potrawy. Klient wybiera konkretny przepis, a firma dostarcza pod wskazany adres wszystkie dokładnie wymierzone produkty (np. łyżeczka cukru, pół szklanki mąki) wraz z przepisem. Klient już sam lub w gronie znajomych przygotowuje potrawę. Co tydzień w menu jest do wyboru 8 dań, z których 4 są nowe, a 4 to najpopularniejsze z minionego tygodnia, w każdym menu dostępne są opcje mięsne i jarskie, a już wkrótce pojawią się także dania wegańskie. Ceny zestawów wahają się 15 do 40 zł za porcję dla jednej osoby, a czas przygotowania to od 25 do 60 minut w zależności od stopnia trudności dania. Na razie projekt działa w dużych miastach: Warszawie, Poznaniu, Krakowie, Katowicach i Łodzi.

Zobacz: Czeka nas kryzys mięsa? Za 30 lat wszyscy będziemy wegetarianami

- JustChopped powstało jako owoc połączenia naszej pasji do dobrego jedzenia i chęci wprowadzenia na polski rynek popularnej na zachodzie usługi. Jesteśmy pionierem na polskim rynku zestawów składników do samodzielnego gotowania (z ang. meal-kit delivery lub recipe-box). Nasze początki sięgają roku 2015, a od początku 2016 działamy pełną parą i konsekwentnie tworzymy ten rynek. To projekt, który rozwiązuje problemy każdej zapracowanej osoby – wyręcza z robienia zakupów i stania w długich kolejkach. Idealnie więc wpisuje się w oczekiwania konsumentów związane z dzisiejszym, dość szybkim tempem życia – zachwala współwłaściciel firmy Borys Baran.

Choć firma działa już kolejny rok, to wciąż funkcjonuje w charakterze start upu. - Tworząc JustChopped ciągle się zmieniamy i nadal szukamy modelu, który najlepiej odpowie na potrzeby naszych obecnych i przyszłych klientów. Jesteśmy elastyczni, dużo pytamy i słuchamy opinii klientów, przyjaciół, grup testowych. Wyzwaniem jest właśnie znalezienie modelu biznesowego, który zapewni stabilny rozwój. Szansami są wszystkie wprowadzone po drodze zmiany i iteracje projektu – podkreśla współwłaściciel.

Warto podkreślić, że firma rozpoczęła działalność, korzystając z unijnego wsparcia finansowego. Jednak wciąż potrzebuje gotówki na rozwój. Tym razem postawiła na crowdfunding na platformie Beesfund.  - Każdy inwestor, kupujący nasze akcje, jest naszym klientem. Także pozyskaliśmy poza 102 inwestorami, 102 nowych klientów. Widzimyt bardzo duże przełożenie akcji crowdundingowej na naszą działalność – przyznaje Borys Baran.

Zobacz: Młody inzynier wynalazł lek na kaca

Czy rynek gastronomii on-line ma u nas przyszłość? W najbliższych latach najprawdopodobniej nic nie stanie mu na przeszkodzie. - Zainteresowanie usługami jest coraz większe. Nie można tego jednak porównać z rynkami zagranicznymi. Ale jest to branża przyszłości. Prognozy dla całej branży gastronomicznej są bardzo obiecujące. Szacuje się, że rynek handlu artykułami  spożywczymi w internecie w ciągu dwóch lat wzrośnie pięciokrotnie – podkreśla Borys Baran.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki