H&M to szwedzka firma, która rozmieściła swoje placówki w wielu państwach. Teraz firma przenosi metody obowiązujące przy zakupach online do tych stacjonarnych i wprowadza niemałe ułatwienie dla swoich klientów. "Kup teraz, zapłać później" to nowa usługa dla konsumenta, która polega na zabraniu towaru do domu, przymierzeniu go i zapłaceniu dopiero po dwóch tygodniach. H&M chce dać klientom czas do namysłu. Jeśli zmienimy zdanie, możemy za darmo oddać ubrania.
ZOBACZ TEŻ: Opóźniony lub odwołany lot w wakacje? Sprawdź, jak skorzystać z bezpłatnej pomocy
Jak to działa?
Nowy model sprzedaży będzie opierał się na tak zwanym kupowaniu "na kreskę" lub "na zeszyt". Aby skorzystać z opcji "kup teraz, zapłać później", klient będzie musiał zarejestrować się do sklepu online i za pomocą telefonu zeskanować kod QR przy kasie, a rachunek zostanie wysłany w późniejszym terminie. W ciągu 14 dni musimy zadecydować, czy transakcja dojdzie do skutku, czyli uregulować rachunek, czy decydujemy się jednak na zwrot. System działa już w sklepach H&M w Szwecji, a teraz wprowadzany jest do holenderskich placówek marki. Później przyjdzie kolej na sklepy w Belgii. Media obiegła informacja, że prawdopodobnie omawiane rozwiązanie będzie wprowadzone również na rynku europejskim.
SPRAWDŹ TEŻ: Kolejki w sklepach rozładuje sztuczna inteligencja polskiej firmy. Jak to działa?