Allegro SMART! To usługa, w której zakupy możemy odebrać w placówkach pocztowych, sklepach Żabka, stacjach Orlen i kioskach oraz salonikach Ruchu. Nie chroni ona nas jednak przed nietrafionymi świątecznymi prezentami. Na szczęście Poczta Polska postanowiła pomóc klientom Allegro.
- W sytuacji, kiedy zamówiony w ramach oferty Allegro SMART! prezent nie spełnia naszych oczekiwań, można go bezpłatnie odesłać korzystając z usług Poczty Polskiej. Wystarczy zapakować zamówiony towar, wydrukować etykietę zwrotną i odwiedzić najbliższą placówkę pocztową – tłumaczy Artur Więckowski, dyrektor Pionu Sprzedaży w Poczcie Polskiej.
Warto pamiętać, że np. produkty spożywcze, spersonalizowane nie podlegają zwrotom. Dlatego należy upewnić się, że dany towar możemy odesłać z powrotem, a także sprawdzić ile mamy dni na dokonanie zwrotu.
Formularz dotyczący zwrotów znajduje się w zakładce „Kupione” na koncie klienta. Należy go wypełnić i odesłać do sprzedawcy. Następnie trzeba wybrać sposób wysyłki zwracanej paczki (z Allegro Smart! przy wykorzystaniu placówek pocztowych lub wysyłką własną). Z wydrukowaną etykietą nadawczą trzeba pójść do placówki pocztowej i odesłać przesyłkę.
Jak informuje Poczta Polska, odbiór w PUNKCIE to najdynamiczniej rozwijająca się metoda dostaw. Dzięki tej usłudze, klient może odebrać przesyłkę w wybranym przez siebie miejscu i o dogodnej porze. Dynamika wzrostu liczby przesyłek dostarczonych do sieci Odbioru w PUNKCIE Poczty Polskiej wyniosła 150 proc. w porównaniu z pierwszymi 11 miesiącami 2017 roku. Poczta Polska spodziewa się, że w całym 2018 roku wzrost wyniesie ponad 50 proc. w porównaniu z wynikami zeszłorocznymi.