Zrównoważony rozwój wpisuję się w strategię Lidl Polska, a społeczna odpowiedzialność wpisana jest w kulturę organizacyjną i tożsamość firmy. Opiera się ona na 5 filarach działań na rzecz: pracowników, asortymentu, ekologii, społeczności lokalnych oraz dostawców. Fundamentem podejścia do zarządzania opartego na zasadach odpowiedzialnego biznesu jest wnikliwa analiza wpływów społecznych, gospodarczych i środowiskowych oraz jakość i charakter relacji firmy z jej interesariuszami. Lidl Polska sprawdził w jaki sposób prowadzona przez sieć działalność wpływa na jej otoczenie. W swoim pierwszym raporcie odpowiedzialności społecznej firma koncentruje się na dwóch ostatnich latach obrotowych oraz na tematach wyłonionych w procesie analizy wpływu, analizy istotności oraz badań opinii jej interesariuszy, które mogli wyrazić osobiście lub za pośrednictwem ankiety.
PGE stawia na energię ze słońca
- Przygotowanie raportu wpływu, zgodnego ze standardami GRI to duże wyzwanie i ogrom wytężonej pracy całego zespołu. Raportowanie niefinansowe to proces, podczas którego analizie została poddana cała firma, ale nie tylko, bo również nasi dostawcy i organizacje pożytku publicznego z którymi współpracujemy. To skomplikowane zadanie pozwoliło nam jednoznacznie rozumieć w którym miejscu jesteśmy jako organizacja i określić nasze cele, tak by być pewnym, że znajdujemy się na dobrze wytyczonej ścieżce CSR – podsumowuje Aleksandra Robaszkiewicz, Comunications Manager Lidl Polska.
Cele do osiągnięcia w perspektywie najbliższych kilku lat Lidl podzielił na te środowiskowe i społeczne. W środowiskowych zostało określone m.in., że do końca 2025 całkowicie ze sprzedaży zostaną wyeliminowane jaja z chowu klatkowego, również do 2025 o 20 proc. zredukowana zostanie średnia ważona ilość dodanej soli i cukru do produktów marek własnych. Celem społecznym jest m.in. zwiększenie albo przynajmniej utrzymanie dotychczasowej satysfakcji pracowników, czy kontynuacja zaangażowania we współpracę z lokalnymi organizacjami.
Tyle kosztuje w Europie alkohol. Polska na szóstym miejscu
Lidl Polska przyjął zobowiązanie, że do 2025 roku ograniczy zużycie plastiku w opakowaniach o 20 proc. Dotyczy to opakowań jednostkowych oraz zbiorczych produktów marek własnych, które stanowią znaczącą część asortymentu Lidla. Kolejnym celem jest to iż , plastik wykorzystywany w opakowaniach marek własnych będzie w pełni nadawał się do recyklingu.
Lidl Polska dokłada również starań by minimalizować swój wpływ na zmiany klimatu. Sieć ogranicza zużycie energii robi wszystko by zwiększać efektywność energetyczną swoich działań. Dba o efektywne pakowanie palet i optymalizuje wykorzystanie powierzchni ładunkowej aut realizując dostawy do sklepów. By skrócić drogę produktów do sklepów powstają kolejne centra dystrybucyjne. Budując kolejne sklepy i magazyny firma kładzie duży nacisk na wybór rozwiązań przyjaznych dla środowiska, m.in.: energooszczędne ogrzewanie i chłodzenie (pompy ciepła i fotowoltaika), odzysk wody szarej, odzysk ciepła z urządzeń, stosowanie naturalnych czynników chłodniczych. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań każdy sklep w ciągu kilku lat ogranicza emisję dwutlenku węgla o kilka tysięcy ton.